Największy w Polsce test pojazdów budowlanych – Scania Test Tour – powraca po kilkuletniej przerwie. W tym roku najnowsze pojazdy budowlane Scania odwiedzą 12 miejscowości w całej Polsce, a flota ciężarówek Scania pokona w sumie 2 400 km.
Pierwsze spotkanie odbędzie się 16 marca w Lublinie, ostatnie 31 marca w Warszawie. Pokazy zostały zaplanowane w różnych terminach i w pobliżu największych miast Polski.
– „Wracamy z Test Tourem po prawie czteroletniej przerwie. Od ostatniego “boomu” budowlanego minęło trochę czasu. Konstruktorzy Scania nie próżnowali. Nasze ciężarówki są jeszcze lepiej przygotowane do pracy w trudnych warunkach. W związku z napływem kolejnej transzy funduszy unijnych, Polskę czeka nowa fala inwestycji. Scania jest na nią doskonale przygotowana” – mówi Dyrektor Marketingu Scania Polska Paweł Paluch.
Scania Test Tour to okazja, aby blisko zapoznać się z ciężarówkami Scania i wypróbować je w ciężkim terenie. Pokazy będą odbywały się w kopalniach kruszyw budowlanych i na nieutwardzonych drogach. Na uczestników pokazów czeka również oferta ukierunkowana na zmniejszenie kosztów eksploatacji i obsługi pojazdów, która będzie prezentowana w specjalnej naczepie ekspozycyjnej. Będzie można również zapoznać się z systemami telematycznymi i kontraktami serwisowymi Scania.
W serii spotkań weźmie udział 11 ciężarówek, 2-, 3- i 4-osiowych z silnikami o mocy od 320 do 490 KM i kabinami typu P lub G. Nie będą to wyłącznie pojazdy budowlane, jak wywrotki czy betonomieszarka. Scania zaprezentuje również inne typy ciężarówek, stworzonych z myślą o eksploatacji w wymagających warunkach np. pojazdy dla leśnictwa jak również podwozia pod zabudowę hakową czy specjalny pojazd w konfiguracji 4×4 z zabudową skrzynia z żurawiem dla branży energetycznej.
Scania Test Tour będzie też okazją do poznania różnego rodzaju zabudów, zamontowanych na podwoziach Scania przez partnerów wydarzenia. Specjalną atrakcję przygotowała firma Liebherr, która zaprezentuje swoje maszyny budowlane. Wszystkie pojazdy biorące udział w teście są wyposażone w silniki Euro 6. Rozwiązania konstrukcyjne zaproponowane przez Scania mają zapewnić nie tylko niskie zużycie paliwa, ale też ułatwić zabudowę dowolnym nadwoziem, nawet tym najbardziej wyspecjalizowanym.
Sprawdzone w dalekim transporcie skrzynie biegów ze zautomatyzowanym sterowaniem Opticruise, coraz częściej są wykorzystywane także w branży budowlanej. Ich podstawową zaletą w tego typu zastosowaniach jest ochrona sprzęgła. W trudnym terenie jest to element układu napędowego najbardziej narażony na zniszczenie, do czego kolosalnie przyczyniają się niedoświadczeni kierowcy, jeżdżący „na półsprzęgle”. Zautomatyzowana skrzynia całkowicie eliminuje ryzyko zniszczenia sprzęgła. Dzięki nowym trybom pracy oraz udoskonalonemu sterowaniu zmianą przełożeń, ciężarówki Scania ze skrzyniami wyposażonymi w Opticruise bardzo dobrze radzą sobie na nierównej i grząskiej nawierzchni. Do wymagającego terenu polecany jest tryb Off-road, który skraca do minimum czas zmiany przełożenia i maksymalnie wykorzystuje osiągi silnika. Unika jednocześnie niepotrzebnych zmian biegu, aby wysoki moment obrotowy docierał do kół zawsze wtedy, gdy jest potrzebny.
Różne konfiguracje napędu pozwalają stworzyć samochód, w którym przy zachowaniu dobrych własności terenowych priorytetem jest niska masa własna, a także ciężki pojazd z napędem wszystkich osi i kompletem blokad mechanizmów różnicowych, dostosowany do jazdy w najtrudniejszych warunkach. Kierując się indywidualnymi potrzebami można w analogiczny sposób dobrać typ ramy, zawieszenia i hamulców. Punkty oświetleniowe są chronione metalowymi osłonami, a mocny, stalowy zderzak dobrze zabezpiecza pojazd, będąc jednocześnie atrakcyjnym dodatkiem.
Ciężarówki biorące udział w teście pojazdów budowlanych Scania.
Typ |
Napęd |
Typ pojazdu/zabudowy |
G 450 CB8X6EHZ |
8×6 |
Wywrotka tylnozsypowa KH-Kipper |
P 410 CB8X4EHZ |
8×4 |
Wywrotka tylnozsypowa Meiller |
G 410 CB6X6EHZ |
6×6 |
Wywrotka trójstronna Skibicki |
P 410 CB6X4EHZ |
6×4 |
Wywrotka trójstronna Elbo
|
G 410 CA4x4EHZ |
4×4 |
Ciągnik z naczepą wywrotką Skibicki |
G 360 CB8X4EHZ |
8×4 |
Betonomieszarka 10m3 FM Leżajsk
|
P 360 CB4X4HHZ |
4×4 |
Samochód skrzyniowy Konar z żurawiem HMF
|
P 320 CB4X2HSZ |
4×2 |
Hakowiec KH-Kipper z żurawiem Hyva
|
G 410 LB6x2*4HNA |
6×2*4 |
Hakowiec HIAB |
G 490 CB6X4EHZ |
6×4 |
Pojazd do przewozu drewna stosowego MHS Mikulski z przyczepą |
G 490 CB6X4EHZ |
6×4 |
Pojazd do przewozu drewna stosowego Graco
|
Komentarze