TVN Turbo zaprasza do oglądania programu „Na Osi”

10 marca 2008, 0:00

TVN Turbo zaprasza do oglądania kolejnych wydań „Na Osi”®, jedynego dostępnego w polskojęzycznych stacjach telewizyjnych programu, zajmującego się sprawami najszerzej pojętego transportu drogowego: zarówno towarowego jak i osobowego, zagadnieniami logistyki i spedycji. Audycja nadawana jest na antenie telewizji TVN Turbo. Premiera najbliższego odcinka w sobotę 22.03. o godz.14.00, powtórki przez cały tydzień: sob. o godz. 20:30, niedz. o godz. 17:30, pon. o godz. 14:15, wt. o godz. 10:00, śr. o godz.13:30, czw. o godz. 15:30.

Zobaczyć będzie można między innymi:

test VW transporter furgon – produkowana współcześnie piąta generacja Volkswagena Transportera niewiele przypomina swojego pradziadka z roku 1950. Zjeżdżający z poznańskich taśm montażowych T5 nawiązuje do sukcesu swoich poprzedników, opierając się o liczące ponad pół wieku doświadczenia w produkcji aut dostawczych. Transporter oferowany jest w tak licznych wersjach, że z pewnością każdy znajdzie najodpowiedniejszą dla siebie.

Volvo FH 12 pomoc drogowa – dopóki samochód jedzie wszystko jest dobrze. Jednak zdarza się, że pojazd odmówi posłuszeństwa. Zestawu ciągnik siodłowy z naczepą nie da się zepchnąć z drogi. Tutaj pomocy udzielić może jedynie ciężki pojazd ratownictwa drogowego. Zobaczmy – na przykładzie Volvo FH 12 – jak takie auto wygląda i w co jest wyposażone.

MB systemy bezpieczeństwa – współczesna ciężarówka jest już tak naładowana elektroniką, że bez wahania można o niej powiedzieæ: jeżdżący komputer. Bo przecież elektronika nadzoruje pracę układu zasilania paliwem, steruje hamulcami, skrzynią biegów i całym jeszcze mnóstwem innych funkcji pojazdu. Te wszystkie funkcje nie wyczerpują zastosowań, do jakich we współczesnej ciężarówce zaprzęgnięto elektronikę.

fabryka Kögel – jednym z najpopularniejszych środków transportu drogowego są zestawy typu ciągnik – naczepa. Zapraszamy do fabryki, w której powstają znane na całym świecie naczepy. Poznamy kolejne etapy powstawania pojazdu: od ramy do której montowane jest najpierw podwozie i własnej konstrukcji Kögel’a osie TRAX, poprzez instalacje: elektryczną i pneumatyczną, aż po nadwozie.

Renault Premium wyczynowe – dobrze znane z dróg zwykłe Renault Premium, dysponuje silnikami, których moc maksymalna sięga 450 KM. To wcale nie mało, ale co powiedzielibyście na 1100 koni? Tyle właśnie osiąga 13 litrowy silnik tego wyścigowego Premium. Parametry silnika pozwalają jechać tą ciężarówką z prędkością maksymalną 160 km/h. Można by więcej, ale przepisy FIA nakładają takie właśnie ograniczenie.

Oprócz tego, w każdym programie przegląd najświeższych i najciekawszych informacji branżowych, czyli Stroboskop, a w nim: podsumowano wyniki eksportu polskiego przemysłu motoryzacyjnego za 11 miesięcy minionego roku, NCAP będzie testowało bezpieczeństwo samochodów typu pick-up, obradował okrągły stół „Partnerstwa dla bezpieczeństwa drogowego”, którego jednym z uczestników jest Mercedes, Mitsubishi Fuso Canter. Na pytania widzów odpowiadają: starszy aspirant Dariusz Krzewski i inspektor Rafał Kochanowski. Program prowadzi Sławek Sochacki.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!