TRAILER Magazine Nr 04/2008

, 1 kwietnia 2008, 0:00

Spis treści TRAILER Magazine Nr 04/2008

Trzecia odsłona Actrosa. Jeszcze nie tak dawno temu normą było, iż wprowadzanie na rynek kolejnych generacji samochodów cieżarowych dzieliła co najmniej dekada. Teraz w świecie ciężarowek, samochodów dostawczych a nawet autobusów, nowe generacje modeli pojawiają się prawie tak często jak aut osobowych

Co dalej? W pierwszych dniach marca spółka Ricö ogłosiła upadłość, a pojazdy firmy zaczął zajmować syndyk.

Będzie chaos. Wszystko wskazuje, że po strajku celników szykuje się następny problem z ciężarówkami w tle. Już latem mogą zostać wprowadzone zmiany w systemie opłat drogowych, likwidujący obowiązujące dotychczas winiety.

Lepiej niż prognozowano. Rok 2007 dla branży transportowej był okresem niezwykłej eksplozji popytu na nowe ciągniki, ciężarowki, naczepy i samochody dostawcze. Jako, iż obecnie mało kto kupuje pojazdy za gotowkę, ten urodzaj zakupów “dotknął” także firmy leasingowe i finansowe.

Dział Constructor

Z Japonii rodem. Maszyny marki Komatsu spotkać można na wielu polskich budowach, wytwórniach materiałów budowlanych i kopalniach. Część z nich trafiła do naszego kraju z zachodu jako sprzęt używany. Zdecydowana jednak ich większość została dostarczona klientom przez oficialnych przedstawicieli tego japońskiego potentata.

Krecia robota. Wizerunek sympatycznego kreta wynurzającego się z ziemi stał się symbolem 27 Międzynarodowych Targów Maszyn Budowlanych Samoter, które co trzy lata odbywają się w Weronie.

Powrót do korzeni. W czasach, kiedy oferowane prawdziwe samochody terenowe można policzyć na palcach jednej ręki, kiedy SUV-y stały się najbardziej popularnym typem samochodu do odwożenia dzieci do przedszkola, Iveco proponuje auto, które ma być zawodowcem w terenie, a nie bulwarową zabawką. Oto model Massif.

Mad Max? Na pierwszy rzut oka ciągnik siodłowy przedstawiony na zdjęciach wygląda jak pojazd przygotowany do odegrania roli w kolejnej części kultowej serii filmowej “Mad Max”, przedstawiającej apokaliptyczną wizję świata przyszłości. Nic bardziej mylnego. Te maszyny poruszają się w nam współczesnej rzeczywistości.

Koń roboczy. Miesiąc temu sprawdzaliśmy, jak długodystansowy Stralis spisze się w krajowym transporcie kontenerów. Teraz podobnej próbie poddaliśmy Mercedesa Axora, który przeznaczony jest właśnie do przewozów na krótkich i średnich trasach, choć może być też alternatywą w transporcie długodystansowym.

Torpeda z drabiną. Szanse na spotkanie w Polsce zabytkowej ciężarówki marki DAF nie są zbyt wielkie. Maleją ona jeszcze bardziej jeśli chcielibyśmy zobaczyć niezbyt popularną nawet w rodzinej Holandii odmianę z klasyczną kabiną, nazywaną tam “Torpedo”.

Brazylijskie pociągi drogowe. Etanol staje się coraz bardziej popularnym alternatywnym paliwem, a światowym potentatem w jego produkcji jest Brazylia. W tym kraju etanol powstaje głównie z trzciny cukrowej. Odwiedziliśmy jedną z potężnych plantacji w połudnowej części Brazylii, gdzie do transportu trzciny używa się 30-metrowych pociągów drogowych z podwójnymi naczepami.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!