Do głównych przyczyn zużycia oleju należą: zaniedbania obsługowe, zużycie pompy wtryskowej, uszkodzenie turbosprężarki, zakłócenia spalania/zalewanie paliwem, błędy przy regulacji i inne. Według Motor Service International GmbH, organizacji dostarczającej części Kolbenschmidt i Pierburg na rynek wtórny powyżej wymienione przyczyny zużycia oleju mają następujący rozkład procentowy:
Poniżej prezentujemy również wielkości zużycia oleju, które według Motor Service International GmbH są dopuszczalne:
– 0,5-1,0 dm3 /1000 km w silnikach do 2,0 dm3,
– 0,5-1,5 dm3 /1000 km w silnikach powyżej 2 dm3,
– 1,0-3,0 dm3 /1000km w silnikach pojazdów użytkowych.
Wysoka wartość powyższych specyfikacji wynika z uwzględnia dużego zużycia olejów w fazie docierania silnika, a także margines bezpieczeństwa, na wypadek reklamacji, w momencie kiedy zużycie oleju znacznie przewyższa dopuszczalne.
Źródło: Motor Service International GmbH
Komentarze