Badanie – „Wykorzystanie telemarketingu w biznesie”

, 29 sierpnia 2005, 0:00

Dzięki wysiłkom portalu nf.pl oraz Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych zrealizowano w sierpniu 2005 roku badanie poświecone wykorzystaniu telemarketingu w biznesie.
Badanie miało na celu przedstawienie wybranych aspektów związanych z wykorzystywaniem telemarketingu w firmach oraz postrzeganiem tego rodzaju działalności przez klientów.


Badanie składało się z dwóch części.


W części pierwszej badaniem ankietowym objęto próbę składającą się z właścicieli oraz kadry zarządzającej przedsiębiorstw działających w naszym kraju oraz pracowników zajmujących się w firmach marketingiem i sprzedażą. Respondenci dobrani zostali z panelu badawczego „Biznet” firmy Gemius S.A. i Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych.

Pytania, na które odpowiadali respondenci w tej części badania dotyczyły m.in. następujących zagadnień: cele i rodzaj realizowanych działań, outsourcing, wpływ na działalność przedsiębiorstwa oraz ocena ich skuteczności. Uzyskane w ten sposób informacje zostały przeanalizowane ze względu na wielkość firmy oraz rodzaj jej działalności (produkcja, handel, usługi).


Druga część badania została przeprowadzona na losowej próbie użytkowników internetu. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej emitowanej na witrynach objętych bezpłatnym audytem Stat.pl, w ramach badania Megapanel PBI/ Gemius.


Respondenci zostali zapytani między innymi o ich doświadczenia związane z kupowaniem produktów i usług oferowanych za pośrednictwem telemarketingu, korzystaniem z infolinii oraz telefonicznych biur obsługi klienta oraz o ocenę tego typu kontaktów z klientem.

Aby zapewnić reprezentatywność badania, wyniki zostały przeanalizowane z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej na podstawie danych o strukturze społeczno – demograficznej użytkowników internetu pochodzących z badania Interbus (TNS OBOP).


Więcej o badaniu na stronie:
http://obserwatorium.nf.pl/Telemarketing/badanie.htm

Komentarze

Brak komentarzy