Rynek napraw samochodów ciężarowych w Polsce jest dzisiaj niezwykle rozdrobniony – warsztaty znacznie różnią się między sobą zarówno wielkością (liczbą stanowisk naprawczych), liczbą zatrudnianych pracowników i cenami roboczogodziny. Ponad połowa z nich (58,8%) nie posiada więcej niż 4 stanowiska naprawcze w swoim warsztacie.
Warsztaty coraz chętniej też dołączają do sieci warsztatowych, na dzień dzisiejszy przynależność do sieci deklaruje niemal co trzeci właściciel warsztatu prowadzącego usługi w zakresie serwisowania samochodów ciężarowych (29,6%) – wynika z najnowszych badań firmy MotoFocus.pl.
Jest to przeszło dwukrotnie większy udział warsztatów należących do sieci niż obserwujemy to z segmencie napraw samochodów osobowych i oczywiście zawiera zarówno firmy należące do niezależnych sieci, jak też działających pod szyldem koncernów samochodowych dodaje Franke.
W jednym warsztaty są zgodne, dla większości z nich (40,8%) pierwszym najważniejszym kryterium wyboru dystrybutora części zamiennych pozostaje dostępność oraz szybkość dostawy części oferowanych przez danego dystrybutora.
W przypadku samochodów ciężarowych całkowicie jest zrozumiałe, że najważniejszym kryterium jest dostępność części nawet w porównaniu do polityki cenowej stosowanej w dystrybucji części zamiennych, która w tym przypadku stanowi zaledwie 10,2%.
Komentarze