Produkcja seryjna autonomicznego i elektrycznego pojazdu – People Mover rozpocznie się w 2019 roku

, 16 lipca 2018, 9:42

ZF prezentuje swoje doświadczenie w zakresie rozwiązań wielosystemowych jako partner w nowo powstałym przedsięwzięciu e.GO Moove GmbH.

Oprócz licznych innowacji, które ZF zaprezentuje na tegorocznych targach IAA we wrześniu, znajdzie się tam również część kompleksowej cyfrowej oferty logistycznej e.GO Mover. Obejmuje ona sprzęt, oprogramowanie i usługi, które zaznaczają strategiczną pozycję firmy w tym segmencie rynku.

Wolf-Henning Scheider, dyrektor generalny ZF Friedrichshafen AG, i dr Günther Schuh, dyrektor generalny e.GO Mobile AG, ogłaszają rozpoczęcie działania spółki e.GO Moove GmbH.

Dyrektor generalny ZF, Wolf-Henning Scheider i dr Günther Schuh, założyciel i dyrektor generalny e.GO Mobile AG, ogłosili, że produkcja seryjna platformy e.Go Mover rozpocznie się w 2019 roku w zakładach w Aachen. Partnerzy spółki e.Go Moove GmbH skupiają się na zaspokojeniu przyszłych potrzeb w zakresie transportu ludzi i towarów. Początkowo planowana jest produkcja na poziomie dziesiątek tysięcy pojazdów rocznie. Władze koncernu ZF oczekują, że popyt na nie osiągnie około jednego miliona w ciągu najbliższych pięciu do siedmiu lat. Firma wyposaża e.Go Mover w elektryczne systemy napędowe, układy kierownicze i hamulcowe, a także centralny komputer ZF ProAI (wykorzystujący sztuczną inteligencję) połączony z licznymi czujnikami, dzięki którym możliwa jest autonomiczność pojazdu w  trakcie jazdy.

– Dostawcy systemów, tacy jak ZF, mogą znacznie skorzystać na światowej tendencji w zakresie zautomatyzowanej jazdy i elektromobilności, – powiedział Wolf-Henning Scheider, dyrektor generalny ZF podczas ZF Technology Day 2018 w Friedrichshafen. – e.GO Mover jest pierwszym pojazdem przystosowanym do produkcji seryjnej, wyposażonym w systemy ZF, które zapewniają autonomiczną koncepcję mobilności dla miast.

ZF prezentuje kolejne przykłady technologii połączonych cyfrowo przy użyciu autonomicznego, zasilanego elektrycznie pojazdu dostawczego skierowanego do sektora logistycznego. Dzięki temu rozwiązaniu kurier nie musi prowadzić ani parkować – pojazd może przemieszczać się autonomicznie od jednego punktu dostawy do kolejnego, na dodatek bez emisji spalin.

Korzyści dla pojazdów komercyjnych

Podczas targów IAA Pojazdów Komercyjnych we wrześniu tego roku koncern ZF przedstawi kolejne przykłady zastosowań dla superkomputera ZF ProAI i szerokie portfolio powiązanych układów czujników, które mają na celu pomóc zwiększyć wydajność
i obniżyć koszty w całym łańcuchu dostaw. Dyrektor generalny ZF
Wolf-Henning Scheider widzi niepodważalne korzyści płynące z technologii autonomicznych systemów skierowanych do sektora pojazdów komercyjnych.

– Początkowo spodziewamy się, że zautomatyzowane czynności związane z jazdą będą bardziej powszechne w magazynach logistycznych, na zamkniętych terenach firm, w portach lub w przemyśle rolniczym. Jest to związane z faktem, że operacje odbywające się w tych miejscach są bardziej powtarzalne, a otoczenie jest bardziej przewidywalne.

Zakłada się, że technologia ta będzie dominować w logistyce towarowej i transporcie pasażerskim, dzięki możliwości znacznego obniżenia kosztów operacyjnych, a jednocześnie może przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg. Firma ZF znajduje się w optymalnej sytuacji, aby stworzyć synergię między tymi obszarami ze względu na bycie dostawcą komponentów zarówno dla producentów samochodów osobowych, jak i ciężarówek, autobusów, lekkich samochodów dostawczych, maszyn rolniczych, czy maszyn budowlanych.

Cztery główne obszary działalności – globalnie i we wszystkich aplikacjach

Właściwa strategia i właściwe tempo są najważniejsze:

– W coraz bardziej złożonym środowisku technologicznym firmy, które mogą szybko oferować zharmonizowane podsystemy lub kompletne rozwiązania systemowe, mają wyraźną przewagę. W ten sposób dopasowaliśmy strategię naszej firmy. – stwierdził dyrektor generalny ZF Wolf-Henning Scheider.

– Strategicznym celem ZF jest bycie dostawcą systemów, które ukształtują mobilność następnej generacji. Chcemy dostarczać rozwiązania systemowe, które mogą zaspokoić wszystkie potencjalne wymagania, jeśli chodzi o mobilność przyszłości, – podkreślił Scheider.

Dzięki szerokiej gamie produktów i kompetencji, ZF jest już obecny w odpowiednich sektorach technologicznych. Poprzez opanowanie integracji czujników, sterowników i układów kierowniczych pojazdów, koncern zyskał silną pozycję na rynku. Firma koncentruje swoją obecność w czterech sektorach: zautomatyzowanej jeździe, napędach elektrycznych, zintegrowanych systemach bezpieczeństwa i sterowaniu ruchem pojazdu. Założeniem przyświecającym firmie jest sprawienie, by podróż była jak najbardziej komfortowa i przyjemna dla pasażerów. Ponadto ZF stworzył system realizacji Internetu rzeczy (IoT), który został oparty na chmurze, tak by zapewnić połączenie sieciowe między systemami. ZF będzie działać globalnie i znajdzie zastosowanie we wszystkich tych dziedzinach – w segmencie samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, pojazdów terenowych oraz technologii przemysłowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!