Koncern ZF i Ford Motor Company wprowadzają na rynek nowość przeznaczoną dla segmentu pick-upów – układ EPB o podwyższonej wytrzymałości do modelu Ford F-150, dzięki któremu możliwe są jeszcze większe oszczędności paliwa, a sam układ ma bardziej kompaktowe wymiary zarazem oferując zaawansowane funkcje elektrycznego hamulca postojowego (EPB).
– Technologia elektrycznego hamulca postojowego jest niezwykle wszechstronna i idealnie nadaje się do segmentu pick-upów – komentuje Manfred Meyer, wiceprezes globalnego działu odpowiedzialnego za elementy układu hamulcowego. – Umożliwia ona ograniczenie masy pojazdu o ponad 9 kilogramów, a nawet więcej w przypadku vanów, pick-upów i SUV-ów, w porównaniu do konwencjonalnych hamulców postojowych typu drum-in-hat,. Prowadzi to do znacznej oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji CO2. Dzięki wyeliminowaniu dźwigni lub pedału hamulca postojowego, na rzecz pojedynczego przycisku, zwalnia się miejsce w kabinie.
– EPB oferuje ważne, dodatkowe funkcje związane z bezpieczeństwem i może przyczynić się do zautomatyzowania rozwiązań wspomagających kierowcę – dodaje Meyer. – EPB może wraz z elektroniczną kontrolą stabilności pojazdu wspomagać system asystenta hamowania awaryjnego. Jego wsparcie może również być nieocenione podczas poruszania się w korku. W razie potrzeby system jest w stanie utrzymać pojazd w miejscu i zezwolić na jazdę do przodu, gdy jest to bezpieczne.
ZF jest pionierem technologii elektrycznego hamulca postojowego (EPB) dla samochodów dostawczych, dzięki osiągnięciom należącej do koncernu marki TRW, która od 2001 roku jest światowym liderem w dziedzinie technologii EPB z ponad 100 milionami wyprodukowanych jednostek tego układu na całym świecie. Oferta firmy obejmuje zarówno podzespoły do samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, vanów a także SUV-ów. Układ EPB działa jak konwencjonalny hamulec hydrauliczny do standardowych zastosowań hamulca roboczego oraz jako hamulec elektryczny do hamowania postojowego i awaryjnego.
Komentarze