System OptiLock™ – strażnik ładunku w ciężarówce

20 listopada 2023, 23:39

Międzynarodowe Stowarzyszenie Ochrony Transportu Towarów (TAPA)* alarmuje, że okradanie ciężarówek osiągnęło w ostatnim roku w regionie EMEA nienotowany do tej pory poziom. Straty firm liczone są w setkach milionów euro! Dlatego systemy ochrony ładunku, takie jak OptiLock™ oferowany przez ZF, cieszą się coraz większym zainteresowaniem właścicieli flot i dostawców usług logistycznych.  

Przestępczość związana z cennymi ładunkami przybiera różne formy – od pocięcia i rozerwania plandeki, uprowadzenia całego transportu, po wyniesienie przedmiotów z przyczepy, stojącej na parkingu, często niestrzeżonym. Co ważne, złodzieje polują nie tylko na zaparkowane samochody czy pojazdy ciężarowe – kradzieże zdarzają się również w trakcie jazdy!

Nie ma towaru, który nie byłby łakomym kąskiem dla złodziei. Ginie żywność, elektronika, produkty farmaceutyczne, materiały budowlane, wyroby tytoniowe, części samochodowe, etc. Dlatego tak ważne jest by skutecznie zabezpieczyć pojazdy i mieć ładunek cały czas pod kontrolą.

OptiLock™: zabezpieczenie, któremu warto zaufać!

ZF oferuje topowy na rynku system blokowania o wysokim poziomie bezpieczeństwa do drzwi tylnych i bocznych pojazdów ciężarowych, naczep, przyczep i kontenerów. Główną zaletą systemu OptiLock™ pochodzącego z gamy produktów marki WABCO, jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa wszystkim osobom zaangażowanym w łańcuch dostaw, począwszy od menedżerów zarządzających flotą, aż po kierowców i klientów. System chroni przed różnymi potencjalnymi sytuacjami, w których może dojść do kradzieży, a także zmniejsza ryzyko oszustwa, transportu niezarejestrowanych towarów, nieupoważnionych otwarć drzwi, co sprawia, że pełni on kluczową rolę w utrzymaniu nieprzerwanego łańcucha dostaw.

Pod nazwą OptiLock™ kryje się bogata oferta blokad – od mechanicznych po elektroniczne. System jest doskonale dopasowany do szerokiej gamy pojazdów, m. in. naczep, przyczep z dyszlem, kontenerów oraz innych zabudów, które wymagają specjalistycznego zabezpieczenia.

Zabezpieczenia mechaniczne OptiLock

Mechaniczne systemy są praktyczne i skuteczne w zastosowaniu. Można wybierać wśród modeli z zamocowaną na stałe kłódką do drzwi skrzydłowych, po elastyczne opcje, które są gotowe do montażu na drążkach pionowych drzwi. Należą do nich zamki ze stali nierdzewnej, które mogą być przykręcone do drzwi przyczepy i zapewniają zabezpieczenie przed rozwierceniem. Mechaniczne systemy blokujące są łatwe w montażu na różnych rodzajach drzwi. W gamie blokad mechanicznych znajdują się również urządzenia, dzięki którym można zapobiec kradzieży z parkingu całego pojazdu, tzn. przyczepy z dyszlem, naczepy siodłowej czy górnej zabudowy BDF.

Klawiatura ICM

Zabezpieczenia elektroniczne OptiLock

Elektroniczny system blokujący OptiLock™ ELB-Lock® do drzwi kontenerów i przyczep zapewnia kilka stopni zabezpieczeń oraz wiele funkcji, dzięki którym menedżerowie zarządzający flotą mogą dopasować jego działanie do swoich potrzeb w zakresie bezpieczeństwa. Rozwiązania te mogą współpracować z urządzeniami telematycznymi, dzięki czemu zapewniają wysoki poziom zaawansowania technologicznego i zestaw najlepszych zabezpieczeń.

Blokada ELB

Ten wariant system OptiLock™ jest wyposażony w bardzo dużo funkcji oraz opcji dodatkowych, będąc przy tym prostym w obsłudze. To nowoczesne zabezpieczenie wykorzystuje różnorodne sposoby otwarć, połączeń i dostępów.

Oznacza to stałą kontrolę kolejnych etapów przewożenia ładunku do miejsca przeznaczenia i pewność, że kierowca przez cały czas dotrzymuje wszystkich niezbędnych procedur podczas transportu.

System zabezpieczający ELB-Lock, w odpowiedniej specyfikacji, posiadając akceptacje TAPA,  BAT, GDP, umożliwia menedżerom zarządzającym flotą skuteczne zabezpieczenie oraz kontrolowanie dostępu do ładunku w czasie rzeczywistym.

Więcej na temat systemów blokujących z gamy OptiLock™ można znaleźć na stronie internetowej ZF oraz u naszych konsultantów.

* Globalne Stowarzyszenie Ochrony Transportu Towarów (TAPA) skupia specjalistów ds. bezpieczeństwa i partnerów biznesowych z różnych firm produkcyjnych i transportowych, którzy zrzeszyli się w celu rozwiązania pojawiających się zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa wspólnych dla tych branż. Koncentruje się ono na identyfikacji potencjalnych zagrożeń oraz ochronie przewożonych i magazynowanych towarów o wysokiej wartości przed: kradzieżą, uszkodzeniami i aktami terroru.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!