Opony Conti Hybrid zostały przeznaczone do użytku zarówno na drogach regionalnych, jak i krajowych. Konstruktorzy z firmy Continental przeprojektowali bieżnik opony i skład mieszanki. W rezultacie otrzymano produkt o odpowiednich właściwościach na mokrej nawierzchni i podczas hamowania, a także o niskich oporach toczenia i wysokiej żywotności mierzonej przebiegiem.
Conti Hybrid dla transportu regionalnego
19,5-calowe opony Conti Hybrid HS3 i Conti Hybrid HD3 zostały stworzone dla segmentu pojazdów o masie całkowitej od 12 ton. Dzięki dużej rezerwie przeciążeniowej nowe opony przenoszą zarówno wyższą masę własną nowoczesnych pojazdów spełniających normę Euro 6, jak i różny ładunek, typowy dla transportu regionalnego. W tym samym rozmiarze dostępna jest także opona Conti Hybrid HT3 i przeznaczona do użytku w naczepach w transporcie regionalnym. Opony, które skonstruowano z myślą o specyficznych właściwościach naczep wytrzymują silne ruchy obrotowe w wąskich miejscach rozładunku spotykanych w transporcie dystrybucyjnym. Nadają się one również do podwozi pojazdów z kontenerami zwrotnymi lub z sektora wywozu śmieci.
Conti Hybrid dla lekkich pojazdów użytkowych
Opony Conti Hybrid LS3 na oś kierowaną i Conti Hybrid LD3 na oś napędzaną stosowane są w lekkich pojazdach użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton i w rozmiarze 17,5 cala. Zakres zastosowania obejmuje klasyczną dystrybucję, usługi komunalne i ruch dalekobieżny po autostradach i drogach ekspresowych. Nowe opony premium stawiają czoła różnym wyzwaniom w ruchu regionalnym z pomocą licznych innowacji, takich jak nowy, dwuwarstwowy bieżnik typu „cap-base”. Wraz z wysoką rzeźbą bieżnika i specjalnie opracowaną mieszanką gumową opony te zapewniają długi okres eksploatacji. Opony Conti Hybrid sprawdzają się jako ogumienie uniwersalne w segmencie premium i występują w rozmiarach 17,5 cala, 19,5 cala oraz 22,5 cala. Opony na oś kierowaną z nowej serii Conti Hybrid mają etykietę M+S, a opony na oś napędzaną — homologację M+S oraz symbol płatka śniegu na tle gór (3PMSF).
Redukcja zużycia paliwa z Conti EcoPlus
Nowe, zaawansowane technologicznie opony Conti EcoPlus są przeznaczone do użytku głównie na autostradach i drogach ekspresowych. Charakteryzują się niskimi oporami toczenia. Opon można używać na każdej osi samochodu ciężarowego i przyczepy — HS3 na osi kierowanej, HD3 na osi napędzanej, a HT3 na osiach przyczepy. Wysoka jakość wykonania opon sprawia, że mogą się one przyczynić do redukcji poziomu zużycia paliwa nawet o 1,9 litra na 100 kilometrów w porównaniu z poprzednimi generacjami przy zachowaniu jednakowych przebiegów. Wynika to przede wszystkim z zastosowania nowych, polimerowo-gumowych mieszanek bieżnika i ścian bocznych oraz dwuwarstwowej konstrukcji „cap-base” i szczególnej struktury wzoru bieżnika.
Na trudne warunki zimowe – Conti Scandinavia
Gdy robi się zimno, Continental zaleca stosowanie specjalnych opon zimowych – Conti Scandinavia. Opony te spełniają wymagania dla konkretnych osi, np. optymalnym kierowaniem i prowadzeniem poprzecznym na osi przedniej, najlepszą trakcją i siłą hamowania na osi napędzanej oraz znacznie lepszym przyleganiem do nawierzchni w zakrętach i podczas hamowania przyczepy. Ponadto, seria Conti Scandinavia spełnia również wymogi prawne dla etykiety M+S i symbolu płatka śniegu na tle gór. Nowa gama opon zimowych jest dostępna w najpopularniejszych rozmiarach: 17,5 i 19,5 cala.
ContiRe — bieżnikowane opony trzeciej generacji
Oferta bieżnikowanych opon z zakładów ContiLifeCycle w Stöcken w Niemczech, pomaga oszczędzać zasoby naturalne i zoptymalizować całkowite koszty eksploatacji. W nowoczesnym procesie bieżnikowania na gorąco karkas opony do samochodu ciężarowego otrzymuje drugie życie. Klienci mogą wybierać między asortymentem opon bieżnikowanych na gorąco ContiRe – obecnie poszerzonym o opony 3. generacji – a kompleksową ofertą wzorów bieżnika ContiTread do bieżnikowania na zimno. Ulepszony karkas opon ze sztywniejszym opasaniem poprawia wytrzymałość nowych opon, a jednocześnie ułatwia ich bieżnikowanie.
Stworzenie nowej generacji opon potwierdza zaangażowanie firmy Continental w coraz szybsze realizowanie pomysłów. Zaledwie 4 lata po premierze drugiej generacji, producent opon zaczął w 2013 roku wprowadzać nową trzecią generację opon. To największa taka operacja dotycząca opon do pojazdów użytkowych w historii Continental. Na rynkach na całym świecie pojawi się ponad 200 nowych produktów trzeciej generacji, w tym ponad 120 modeli opon w samym tylko regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Komentarze