W przyszłości, pojazdy użytkowe będą zawsze „podłączone do sieci”, a najnowsze, zintegrowane rozwiązania Delphi, instalowane w ich kokpitach pozwolą lepiej i bezpieczniej wykorzystać czas pracy pojazdu. Na przykładzie deski rozdzielczej drugiej generacji koncepcji pojazdu Technology Truck, prezentowanej podczas targów IAA CV firma pokazała jak to możliwe.
Kierowcy pojazdów ciężarowych muszą mieć zapewnioną łączność i dostęp do informacji o klientach i danych pojazdu, aktualnej sytuacji na drodze, pogodzie i wielu innych czynnikach. Coraz większa liczba informacji pojawiających się w pojazdach sprawia, że w zależności od sytuacji na drodze, coraz większa liczba danych wymaga natychmiastowego przetworzenia. Technologie i projekty Delphi zostały tak pomyślane, by dostarczać kierowcom najważniejszych informacji przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Delphi oferuje produkty, zaprojektowane tak, by spełniały specyficzne wymagania kierowców zawodowych oraz uwzględniały konieczność optymalizacji kosztów, niezawodność oraz możliwość dostosowania do poszczególnych typów pojazdów użytkowych.
Klastry o zmiennej konfiguracji
W miarę, jak coraz więcej informacji staje się dostępnych dla kierowców samochodów ciężarowych (dane dotyczące pojazdu, informacja, rozrywka, ostrzeżenia o zagrożeniach), coraz większym problemem staje się rozproszenie uwagi kierowcy. Tradycyjne zestawy instrumentów zostają coraz częściej zastąpione przez klastry o zmiennej konfiguracji, które pomagają producentom pojazdów w znalezieniu odpowiedzi na wzrastające zapotrzebowanie klientów na zachowanie łączności, bez szkody dla bezpieczeństwa jazdy. Delphi oferuje w pełni konfigurowalne wyświetlacze wysokiej rozdzielczości, które są wykorzystywane do prezentacji danych i informacji potrzebnych w kabinie kierowcy. Opcjonalnie, kierowca może zmienić i spersonalizować zawartość klastra. Informacje kluczowe dla kierowcy są wyświetlane w polu widzenia kierowcy (kąt widzenia potrzebny do ich ogarnięcia to 20°) i przy wykorzystaniu realistycznej grafiki 3D. Konstrukcja wyświetlacza pozwala na maksymalną elastyczność pod względem stylu, funkcjonalności i doboru informacji. Możliwość personalizacji wyświetlanych treści w oparciu o doświadczenie kierowców daje klientom możliwość wyróżniania poszczególnych marek czy modeli pojazdów.
Inteligentny wyświetlacz (w pełni dotykowy ekran) DEA 600
Delphi po raz pierwszy w Europie zaprezentowała nowy, inteligentny wyświetlacz DEA600, przeznaczony dla pojazdów użytkowych. DEA600 integruje wiele najnowszych technologii, tak by zapewnić kierowcom samochodów ciężarowych optymalną łączność, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. Ten zintegrowany wyświetlacz jest jednym z pierwszych w swojej klasie, wykorzystującym system operacyjny Android, co stwarza możliwość dynamicznej aktualizacji aplikacji przez cały okres użytkowania pojazdu.
DEA600 oferuje łączność z Internetem, wejście USB, Bluetooth i WiFi oraz wyświetlacz charakteryzujący się prostotą użycia. Interfejs pomiędzy pojazdem a użytkownikiem (HMI) umożliwia podłączenie wielu urządzeń i aplikacji działających w pojeździe, między innymi radia, nawigacji przeznaczonej dla pojazdów ciężarowych, wejścia kamer, wirtualnych wskaźników oraz smartfonów. System obejmuje także opcjonalne, spersonalizowane aplikacje, takie jak aplikacje do zarządzania flotami czy wejścia z Systemu Sterowania Silnikiem (ECU), moduły ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy dane z systemów telematycznych. DEA600 to rozwiązanie elastyczne, pozwalające na podłączenie w przyszłości innych urządzeń czy zainstalowanie dalszych aplikacji za pośrednictwem standardowych interfejsów, dzięki swojej otwartej architekturze oraz rozwojowi prostego interfejsu graficznego.
Bezprzewodowe ładowanie urządzeń użytkownika
Pojazdy użytkowe bazują na szeregu urządzeń mobilnych, służących zapewnieniu komunikacji, rozrywki i bezpieczeństwa. System bezprzewodowego ładowania urządzeń Delphi umożliwia wysokowydajne, ładowanie urządzeń, bez konieczności użycia przewodów, wtyczek czy adapterów. System pozwala na wyeliminowanie chaosu związanego z wieloma różnorodnymi przewodami i ładowarkami plączącymi się w kabinie, co pomaga zminimalizować rozproszenie uwagi kierowcy, który nie musi starać się podłączyć różnych urządzeń podczas jazdy. Delphi oferuje technologie indukcyjne i rezystancyjne z dodatkowymi możliwościami systemów NFC i adapterami antenowymi. Delphi jest ważnym członkiem organizacji działających na rzecz standaryzacji systemów bezprzewodowego ładowania urządzeń i będzie dążyć do dostarczania klientom systemów, które spełniają ich konkretne wymagania. System bezprzewodowego ładowania urządzeń Delphi jest gotowy do wprowadzenia na rynek.
Moduły medialne i Ethernet
Delphi opracowało szerokie portfolio przewodów, złączy i modułów medialnych, pozwalających komunikację i przesyłanie danych audio, video i danych nawigacyjnych. Obszerne portfolio produktów Delphi umożliwia producentom pojazdów przesyłanie danych z dużą prędkością wewnątrz pojazdu. Klienci są w stanie połączyć się z szeroką gamą informacji dostępnych na pokładzie pojazdu, takich jak systemy zapewnienia bezpieczeństwa i rozrywki, poprzez które przesyłana jest np. muzyka. Systemy umożliwiają ładowanie urządzeń elektronicznych, wspierają systemy rozpoznawania głosu i wymianę/transfer danych pomiędzy urządzeniami.
Wzrost liczby czujników montowanych w pojazdach, wspierających działanie zaawansowanych systemów pomagania kierowcy i autonomiczne systemy kierowania pojazdami oraz popularność połączonych ze sobą systemów informacji i rozrywki stawiają nowe wyzwania przed technologiami służącymi do generowania sieci w pojeździe, Chodzi głownie o koszty, szerokości pasm przesyłu, ciężar wiązek przewodów i ich stopień skomplikowania. Delphi jest jednym z niewielu dostawców, którzy są w stanie dostarczyć technologie i możliwości wymagane przez architekturę, która będzie instalowana w pojazdach w niedalekiej przyszłości oraz będzie wykorzystywana do automatycznych systemów wspierania kierowcy. Zapewniająca łączność w pojeździe, technologia Ethernet Delphi może stanowić „kręgosłup” umożliwiający prawdziwie autonomiczne kierowanie pojazdem.
Zaawansowane sieć Ethernet Connectivity Delphi umożliwia przesyłanie danych z prędkością do 100 megabitów na sekundę. Firma wykorzystuje nieekranowane, skręcane przewody i nieekranowane złącza, co pozwala na uzyskanie szybkiej łączności po niższej cenie.
Komentarze