Firma Akademia Menedżera przygotowała w styczniu szkolenie Pt. „Logistyka dystrybucji”.
Adresaci szkolenia
Szkolenie dedykowane jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów zajmujących się logistyką i dystrybucją w przedsiębiorstwach.
Zadaniem logistyki dystrybucji to dostarczenie właściwego produktu we właściwe miejsce, w odpowiednim czasie, w wymaganej przez klienta jakości i ilości (standard OTIF).
Logistyka dystrybucji zintegrowana jest z trzema podstawowymi obszarami funkcjonalności firmy, tzn. z:
– odpowiednią polityką zarządzania zapasami dystrybucyjnymi wraz z lokalizacją i planowaniem produkcji (delivery just on time, private label itp);
– określeniem zoptymalizowanego poziomu logistycznej obsługi klienta
– optymalizacją kosztów logistyki dystrybucji.
Szkolenie prowadzone jest w formie :
– wykładu/prezentacji,
– moderowanej wspólnej dyskusji pozwalającej uogólnić problemy dotyczące poszczególnych uczestników szkolenia na rozwiązania modelowe i systemowe,
– praktycznego rozwiązania zadań własnych realizowanymi przez uczestników, a dotyczących poszczególnych zagadnień,
– symulacji funkcjonowania łańcucha dostaw poprzez grę logiczną – „Czy jeżeli chcę się napić piwa, to czy muszę kupować browar”
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu:
– roli logistyki dystrybucji w kompleksowym zarządzaniu przedsiębiorstwem,
– doboru strategii dystrybucyjnych do określonych grup produktów,
– analizą lokalizacji sieci magazynowej w powiązaniu z potrzebami dystrybucyjnymi,
– ustalania polityki zarządzania zapasami dystrybucyjnymi z elementami planowania produkcji,
– budowy systemu oceny i kontroli w obszarze logistyki dystrybucji (zarówno w zakresie kosztów jak również poziomu obsługi klienta)
Program:
1. Wprowadzenie
a) zmiany w relacjach zachodzących między producentem a klientem
b) identyfikacja podstawowych problemów w logistyce dystrybucji – analiza wybranych przypadków
c) zarządzanie logistyczne w dystrybucji
d) rola logistyki w kompleksowym zarządzaniu przedsiębiorstwem
2. Rola magazynów i zapasów w procesach dystrybucyjnych
a) znaczenie i wykorzystanie magazynów w procesach dystrybucyjnych
b) lokalizacja magazynów – przesłanki wyboru/zadania własne
c) wyznaczanie rejonów obsługi – zasady intuicyjne i metody ilościowe – zadanie własne (case)
d) kształtowanie i rola zapasów dystrybucyjnych klasyfikacja ABC i XYZ
3. Strategie dystrybucyjne
a) kanały dystrybucyjne – ich wybór i tworzenie przez producentów operatorów logistycznych i klientów
b) wybrane strategie dystrybucyjne i metody ich tworzenia
4. Strategie dystrybucyjne – cd
a) podsumowanie pierwszej części szkolenia oraz odpowiedź na pytania
b) tworzenie strategii dystrybucyjnych dla wybranych produktów oraz analiza własnych potrzeb – case
c) współpraca z operatorem logistycznym
5. Przepływ produktów
a) „Efekt byczego bicza” – przyczyny występowania, metody jego ograniczania
b) „…czy aby napić się piwa, trzeba kupić browar”, czyli jak w praktyce wykorzystać ofertę rynku – gra logiczna
6. Systemy oceny w obszarze logistycznej obsługi klienta
a) wskaźniki kosztowe oceny logistyki dystrybucji
b) ocena poziomu logistycznej obsługi klienta
c) analiza przypadków wybranych przedsiębiorstw
7. Podsumowanie i dyskusja
Miejsce
Szkolenie odbędzie się w Centrum Finansowym Puławska, na ul. Puławska 15 w Warszawie (10-15 min od Dworca Centralnego).
Koszt 1390 zł + 22% VAT (1695,80 zł)
Przy zgłoszeniu dwóch osób na szkolenie uczestnictwo dla trzeciej osoby jest bezpłatne.
Liczba miejsc jest ograniczona. Ostateczny termin zgłoszenia udziału w szkoleniu mija 23 stycznia 2007 r.
Formularz zgłoszeniowy: http://www.akademiamenedzera.pl/p_images/pliki/8a1be7a28a.doc
Komentarze