Szkolenie podejmuje temat reklamacji i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych: krajowych i międzynarodowych.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak składać reklamacje u przewoźnika i spedytora, jak sporządzić „protokół o stanie przesyłki” i czym się różni „złożenie zastrzeżeń do towaru” od „reklamacji”. Doskonałe szkolenie dla logistyków, handlowców oraz osób korzystających z usług spedytora i przewoźnika.
Umowa spedycji
• podstawy prawne umowy spedycji
• zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
• odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
• kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
• ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
• ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę
• składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie
Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)
• podstawy prawne
• list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna
• obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
• jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
• jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
• OC Przewoźnika – na co zwracać uwagę, jak weryfikować OCP
• podstawowe błędy i „haki” w umowach o przewóz (nazywanych błędnie zleceniami „transportowymi”)
• składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
Najbliższy termin szkolenia: 09.07.2008 r. godz. 09.30 – 16.30
Miejsce szkolenia: Warszawa, Centrum Finansowe Puławska, ul. Puławska 15.
Koszt: 740 zł – obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, kawa / herbata, obiad, certyfikat.
Wykładowca: mgr Andrzej Sikorski
Zgłoszenia należy przesłać pocztą lub faksem na numer 022 8704254 – w przypadku pytań kontakt na numer telefonu : 022 8704298
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
79.187.139.*, 24 czerwca 2009, 0:00 0 0
W końcu ktoś poruszył temat składania reklamacji bo od kiedy przeczytałam o tym artykuł na http://poradnik.netbird.pl/a/7518,1 chciałam dowiedzieć się czegoś więcej a znalezienie rzetelnych informacji wcale nie jest takie proste jakby się wydawało. Może ktoś podrzuci i więcej informacji, z góry dziękuję.
Odpowiedz