Dodatkowe, pneumatyczne zawieszenie

, 16 listopada 2009, 0:00

Bezpieczeństwo i komfort jazdy jest w obecnych czasach nie do przecenienia. Zły stan polskich dróg jak i jazda z maksymalnym obciążeniem powodują szybkie zużycie elementów zawieszenia oraz znaczne pogorszenie własności trakcyjnych samochodów dostawczych.

Producenci pojazdów użytkowych projektują zawieszenia tak, aby spisywały się jak najlepiej, jednak tylko w określonym zakresie, przez co zazwyczaj zaniżają maksymalną ładowność, dodatkowo większość pojazdów jest przewidziana do poruszania się po utwardzonych nawierzchniach dobrej jakości jakie występują w krajach zachodniej Europy.

Odpowiedzią na problemy przewoźników może być dodatkowy system pneumatycznego zawieszenia, który jest montowany nieinwazyjnie między ramę, a oś pojazdu. Pozwala on regulować prześwit i sztywność zawieszenia w zależności od aktualnych potrzeb użytkownika, dodatkowo jest wzmocnieniem znacznie lepszym i nowocześniejszym niż dotychczas stosowane dokładanie piór resorów.

Systemy dodatkowego pneumatycznego zawieszenia występują w dwóch zasadniczych odmianach:

Podstawowej, która składa się z miechów powietrznych przeznaczonych na tylną oś, manometru i zaworu regulującego, ten system, aby zwiększyć ciśnienie w miechach, wymaga zewnętrznego źródła powietrza pod ciśnieniem np. na stacji benzynowej czy w garażu (zawór taki sam jak w kole, nie potrzebne są żadne przejściówki).


System rozbudowany
zawiera dodatkowo kompresor wysokiej jakości, który pozwala na zwiększanie lub obniżanie ciśnienia niezależnie od tego gdzie się znajdujemy, a nieduży panel sterujący można umieścić w kabinie i sterować systemem bez konieczności wychodzenia z samochodu.

Zalet dodatkowego pneumatycznego zawieszenia jest wiele, do najważniejszych należy poprawa własności trakcyjnych nawet na drogach o uszkodzonej nawierzchni, samochód przy maksymalnym załadowaniu nie „siada”, rozkład sił hamowania znacząco się poprawia, a zawieszenie pracuje w przewidzianym przez producenta zakresie co znacznie wydłuża jego żywotność i okres bezawaryjnej pracy, w opcji możliwe jest także sterowanie poprzecznym przechyłem pojazdu co umożliwia wypoziomowanie pojazdu przy nierównomiernym obciążeniu skrzyni ładunkowej.

Na rynku dostępne są zestawy do konkretnych modeli samochodów dostawczych, camper i terenowych 4×4, co ważne zamontowanie dodatkowego zawieszenia pneumatycznego jest nieinwazyjne i nie powoduje utraty gwarancji samochodu.

Więcej szczegółowych informacji na temat dodatkowego, pneumatycznego zawieszenia w firmie INTRAK S.C.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.9.*, 17 listopada 2009, 0:00 0 0

wcześniej stosowałem wzmocnienie resorów, ale w nowym Transicie założyłem takie pneumatyczne wzmocnienie i jest lepiej

wrzucam półtorej tony więcej samochód nie siada, krokodyle się nie czepiają a jeździ się o niebo lepiej bo z dodatkowym zwyklym resorem to jeździło się beznadziejnie i z towarem i na pust

Odpowiedz

83.19.11.*, 20 grudnia 2012, 9:56 0 0

Po co półtorej tony wrzuć od razu 3 albo więcej;)

Odpowiedz