Wymiana filtra kabinowego przed zimą

, 28 października 2013, 12:58

Na jesieni i w zimie dni stają się krótsze i pogarsza się widoczność, dlatego sprawny filtr przeciwpyłkowy znacznie przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy. Ponadto chroni on zdrowie kierowcy samochodu ciężarowego i zapewnia czyste powietrze w kabinie.

Wymień filtr kabinowy

Podczas ciepłych miesięcy wiosennych i letnich powietrze jest nasycone pyłkami roślin. Oprócz cząsteczek sadzy, pyłu i kurzu również pyłki roślin przyczyniają się do zatykania filtra kabinowego samochodów ciężarowych i autobusów. Przygotowując pojazd na chłodne i ciemne dni, wielu kierowców i dyspozytorów parku samochodowego nie zapomina wprawdzie o zimowych oponach, środkach ochrony przed zamarzaniem płynu chłodniczego czy sprayu do odmrażania szyb. Równie ważny jest jednak nowy filtr kabinowy. Na jesieni i w zimie musi on być w pełni wydajny, aby zapewnić dobrą widoczność i odpowiednie warunki w samochodzie. Aby zapewnić wysoką wydajność pojazdów transportu samochodowego, należy wymieniać filtr kabinowy co pół roku – tylko wtedy można mieć pewność, że jest on całkowicie sprawny.

Pomiary wykazują, że kierowca w pojeździe bez filtra jest bardziej narażony na koncentrację szkodliwych cząsteczek niż pieszy w pobliżu krawędzi jezdni. System wentylacji niczym odkurzacz zasysa z zewnątrz zanieczyszczone cząsteczkami i szkodliwymi gazami powietrze. W ciągu godziny jest to do 420 000 litrów powietrza, które trafia do wnętrza samochodu przez filtr, układy klimatyzacji i ogrzewania oraz dmuchawy. Filtr kabinowy MANN-FILTER zapewnia czyste powietrze we wnętrzu samochodu. Czyści on zasysane powietrze zewnętrzne i prawie całkowicie pozbawia je szkodliwych cząsteczek. Jednak z czasem najważniejszy element filtra, materiał filtracyjny, powoli zatyka się, co może prowadzić do zmniejszenia wydajności dmuchawy o około 50–70 procent. Aby oczyszczanie powietrza działało bez zarzutu, a przepływ powietrza był dobry, należy regularnie i w odpowiednim czasie wymieniać filtr kabinowy. Nowy filtr jest zatem inwestycją chroniącą zdrowie kierowców, którzy dużo jeżdżą.

Ponadto filtr kabinowy chroni układ klimatyzacji przed zanieczyszczeniem i zwiększa jego trwałość. Wymiana filtra kabinowego na czas zapobiega odkładaniu się osadów na delikatnej strukturze parownika. Jednocześnie zostaje zapewniona pełna wydajność chłodzenia i grzania układu klimatyzacji. W zimie oznacza to między innymi szybsze nagrzewanie się wnętrza pojazdu. Ważna jest tu również pełna moc dmuchawy. Przy zmniejszonej wydajności dmuchawy spowodowanej zatkaniem filtra szyby mogą parować i pokrywać się utrudniającym widzenie nalotem. To zmniejsza w znacznym stopniu widoczność, szczególnie podczas jazdy w ciemności, gdy z naprzeciwka jadą inne pojazdy.

MANN-FILTER posiada w ofercie filtry kabinowe o jakości OE. W przypadku wielu filtrów możliwy jest też bezproblemowy montaż filtra z węglem aktywowanym. Podczas gdy filtry cząstek stałych zatrzymują drobne ciała stałe, takie jak kurz, pyłki roślin, sadzę czy pył, filtry zespolone dzięki dodatkowej warstwie węgla aktywowanego separują również szkodliwe dla zdrowia gazy, takie jak ozon, benzol oraz nieprzyjemne zapachy. Podczas wymiany filtra mechanik zastępuje po prostu filtr cząstek stałych skuteczniejszym filtrem z warstwą węgla aktywowanego.

Komentarze

Brak komentarzy