IAA 2016 w Hanowerze: oficjalna premiera Nowego Stralisa od Iveco

19 września 2016, 13:38

Iveco weźmie udział w 66. Targach Pojazdów Użytkowych IAA, najważniejszym międzynarodowym wydarzeniu w branży samochodów użytkowych, które odbędzie się w dniach 22–29 września 2016 roku w Hanowerze. 21 września o godzinie 9:15 na stoisku A01 w hali 16 rozpocznie się konferencja prasowa firmy.

IVECO zaplanowało światową premierę nowego futurystycznego koncepcyjnego samochodu ciężarowego na dalekie trasy, który przekracza kolejne granice na drodze do w pełni zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska transportu. Samochód jest chroniony ponad 25 patentami.

Oficjalna premiera Nowego Stralisa, Mistrza TCO2

Centralne miejsce na stoisku IVECO zajmie Nowy Stralis, który debiutuje przed międzynarodową publicznością po oficjalnej prezentacji w czerwcu w Madrycie. W nowym Stralisie zastosowano zupełnie nowy zespół napędowy. Pojazd charakteryzuje się najwyższą niezawodnością i wydajnością oraz bardzo konkurencyjnym całkowitym kosztem posiadania (TCO) i obniżoną emisją CO2.

Trzy wersje modelu zostały opracowane z uwzględnieniem różnej specyfiki eksploatacji oraz spełniają wszystkie wymagania sektora ciężkiego transportu drogowego. Nowy Stralis został zaprojektowany jako optymalne rozwiązanie w transporcie regionalnym i na krótkich trasach. Pojazd może być używany do przewozu towarów niebezpiecznych, a jedną z jego wyjątkowych zalet jest dostępny tylko w samochodach marki IVECO układ oczyszczania spalin HI SCR. Na potrzeby międzynarodowego transportu długodystansowego opracowano specjalną wersję Stralis XP, w której zastosowano innowacyjne rozwiązania zapewniające oszczędność paliwa. Nabywca tej wersji zyskuje również dostęp do nowych usług związanych z gwarancją mobilności pojazdu i obniżeniem zużycia paliwa. Jako najbardziej niezawodna i oszczędna ciężarówka na rynku, zaprojektowana pod kątem niskiej awaryjności, a także ograniczenia emisji CO2 i całkowitego kosztu posiadania. Charakteryzuje się ona zużyciem paliwa obniżonym nawet o 11%. Z kolei usługi nowej generacji mogą przynieść dalsze 3% oszczędności, co przekłada się na imponujące obniżenie TCO o 5,6% w przypadku eksploatacji na długich trasach.

Nowy Stralis NP (Natural Power), zasilany sprężonym lub skroplonym gazem ziemnym (CNG/LNG), jest pojazdem najlepiej przystosowanym do transportu międzynarodowego w segmencie samochodów ciężarowych zasilanych gazem i stanowi wśród nich prawdziwy przełom. To jedyny model samochodu ciężarowego napędzanego gazem ziemnym oferujący osiągi, komfort oraz zasięg odpowiednie do przewozów długodystansowych. Nowy silnik rozwija moc 400 KM i moment obrotowy 1700 Nm — są to zatem wartości porównywalne z jednostką wysokoprężną. Samochód jest wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów. Wprowadzone udoskonalenia przekładają się na ograniczenie całkowitych kosztów posiadania o 3% w stosunku do poprzedniego modelu, który zapewniał koszty zakupu paliwa niższe o 40% w porównaniu z analogicznymi pojazdami wyposażonymi w silniki Diesla. To pierwsza prawdziwie długodystansowa ciężarówka na rynku stanowiąca alternatywę dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.

Nowe opcje łączności w Nowym Daily Euro 6 i Nowym Daily Hi-Matic Euro 6

Nowy Daily Euro 6 jest pierwszym lekkim samochodem dostawczym, w którym system łączności pokładowej stanowi profesjonalne narzędzie pracy z nową i rewolucyjną aplikacją DAILY BUSINESS UP. Charakteryzujący się typowymi dla IVECO solidnością, funkcjonalnością, osiągami i trwałością nowy Daily Euro 6 oferuje nowe funkcje oparte na technologii, która przesuwa granice osiągów, podnosi komfort, zapewnia wyjątkowe opcje łączności oraz przyczynia się do obniżenia całkowitego kosztu posiadania. Ten samochód jest idealnym partnerem dla użytkowników obdarzonych biznesowym instynktem.

Nowy Daily Euro 6 oferuje niezrównane osiągi każdego dnia dzięki nowym mocnym silnikom o pojemności 2,3 i 3,0 litra. Jednostki te rozwijają moc do 210 KM i moment obrotowy do 470 Nm. Zaawansowane technologie zastosowane w zespołach napędowych umożliwiają dalsze obniżenie zużycia paliwa nawet o 8% w porównaniu z poprzednimi modelami. Niskie koszty przeglądów i napraw dzięki dłuższym okresom międzyprzeglądowym oraz podzespołom o wydłużonej żywotności oznaczają dodatkową oszczędność rzędu 12%. Kabina jest jeszcze lepiej wyciszona niż we wcześniejszych modelach (poziom hałasu obniżono o 4 decybele), co poprawiło akustykę pojazdu i odczuwalność dźwięku o 8%. NOWA APLIKACJA DAILY BUSINESS UP zmienia smartfon lub tablet w interfejs umożliwiający komunikowanie się z DAILY, dzięki któremu użytkownik może maksymalizować wydajność w swoim mobilnym miejscu pracy.

Rodzina modelu Daily Hi-Matic Euro 6 została powiększona i obejmuje obecnie szerszą gamę wersji umożliwiających zaspokojenie wszystkich potrzeb biznesowych. Samochody te oferują najwyższy komfort jazdy oraz wszystkie korzyści związane z bezpieczeństwem, osiągami i wydajnością dzięki zastosowaniu takich rozwiązań jak ergonomiczna wielofunkcyjna dźwignia i adaptacyjna strategia zmiany przełożeń. W nowych pojazdach zastosowano również inteligentny system EcoSwitch Pro, który rozpoznaje obciążenie pojazdu ładunkiem i dostosowuje moment obrotowy silnika, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa i dalsze ograniczenie emisji bez uszczerbku dla wydajności pracy użytkownika. Ten model jest przykładem na to, jak IVECO podporządkowuje proces projektowania swoich pojazdów potrzebom kierowcy, poprawiając wydajność i zapewniając wyjątkową przyjemność jazdy.

Nowy Eurocargo: samochód ciężarowy lubiany w mieście, z nowym w pełni pneumatycznym zawieszeniem, dostępny także w wersji CNG

Eurocargo — ulubieniec miast — został „Międzynarodowym samochodem ciężarowym roku 2016”. Na targach IAA IVECO zaprezentuje jego nową wersję ML160 (16 t) zgodną z normą Euro VI C, z nowym w pełni pneumatycznym zawieszeniem, a także przyjazną dla środowiska wersję Natural Power z silnikiem przystosowanym do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG).
New_Eurocargo_40
Nowa wersja Eurocargo ML160 Full Air spełnia wymagania normy Euro VI C, która zacznie obowiązywać od 31 grudnia 2016 roku. Zgodność tę uzyskano tylko dzięki zastosowaniu opatentowanej przez IVECO technologii HI-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych (DPF). To jedyny samochód w swojej klasie (6–19 ton) z pojedynczym systemem oczyszczania spalin bez układu ich recyrkulacji. System HI SCR jest prosty, niezawodny i lekki, a co najważniejsze, regeneracja DPF nie wymaga przestoju pojazdu ani zaangażowania ze strony kierowcy.

Eurocargo ML160 Full Air prezentowany na targach jest wyposażony w pneumatyczne zawieszenie przedniej i tylnej osi, a jego ładowność zwiększono o 1 tonę. Stała wysokość zawieszenia i poziome położenie skrzyni ładunkowej gwarantują dalszą poprawę bezpieczeństwa, nawet jeżeli ładunek nie jest rozłożony równomiernie. Ograniczenie wibracji w czasie jazdy oznacza większy komfort dla kierowcy i lepszą ochronę przewożonego towaru. Możliwość modyfikacji prześwitu zapewnia większą funkcjonalność przy dojeżdżaniu do ramp załadunkowych o różnej wysokości oraz możliwość korzystania z ramp o różnym nachyleniu.
Na stoisku IVECO będzie także nowy Eurocargo Natural Power zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG). Samochód ten bardzo dobrze sprawdza się w dużych miastach, gdzie szczególnie ceni się ciche pojazdy emitujące jak najmniej zanieczyszczeń.

Nowy silnik rozwija moc 204 KM przy 2700 obr./min oraz moment obrotowy 750 Nm w przedziale 1400–1800 obr./min, a więc o 100 Nm więcej w porównaniu z poprzednikiem. Zgodnie z zaangażowaniem IVECO na rzecz zrównoważonego rozwoju jednostka ta już teraz spełnia standardy emisji Euro VI Etap C, które zaczną obowiązywać od końca bieżącego roku, i może być zasilana biometanem wytworzonym z biomasy lub odpadów organicznych. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom konstrukcyjnym silnik jest też o 3 dB cichszy od analogicznej jednostki zasilanej olejem napędowym.

Dlatego Eurocargo Natural Power może wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu i idealnie nadaje się do realizacji dostaw nocnych. Nowy Eurocargo NP ma zasięg do 400 km, więc spełnia wymagania stawiane pojazdom o zróżnicowanej specyfice eksploatacji, od dystrybucji miejskiej do wielu punktów odbioru towaru po użytkowanie przez służby komunalne.

Astra HD9 na ekstremalne warunki, przystosowana do eksploatacji w najtrudniejszym środowisku

Kolejnym pojazdem na ekspozycji IVECO na IAA będzie Astra HD9. Od specjalnego podwozia o zwiększonej wytrzymałości oraz najnowocześniejszego zespołu napędowego po proste układy elektryczne i elektroniczne — wszystko w tym niezwykle mocnym pojeździe zostało podporządkowane warunkom eksploatacji w niesprzyjającym klimacie i ciężkim terenie oraz sprostaniu maksymalnym obciążeniom. Dzięki łatwości utrzymania i napraw Astra jest idealnym partnerem w najtrudniejszych misjach.

13 litrowy silnik zgodny z normą Euro VI z wysokociśnieniowym układem common rail charakteryzuje się zoptymalizowanym procesem spalania i zwiększoną wydajnością pod względem mocy (do 560 KM) i momentu obrotowego przy ograniczonym hałasie i zużyciu paliwa. System HI SCR bez układu EGR zapewnia najlepszą efektywność cieplną przy ograniczonej masie i złożoności. Elektronicznie sterowana zmienna geometria turbosprężarki gwarantuje znakomite osiągi. Wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej silnika oznacza bardzo dobrą elastyczność w każdych warunkach. Solidność, funkcjonalność, mobilność, dopasowanie do specyfiki użytkowania i duża ładowność to podstawowe walory Astry HD9, która jest idealnym pojazdem przeznaczonym do użytku w trudnych warunkach w górnictwie, budownictwie, przemyśle naftowym i gazowym oraz do przewożenia ciężkich ładunków.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!