Nissan Motor Co., Ltd. poinformował o planach zwiększenia sprzedaży samochodów dostawczych (LCV) w Europie do roku 2010. Plan ten zrealizowany ma zostać przy pomocy wprowadzenia nowych produktów i ekspansji na nowe rynki.
Firma będzie w dalszym ciągu oferować lekkie pojazdy ciężarowe z kabiną nad silnikiem, a także rozszerzy ofertę furgonetek o innowacyjne modele, spełniające potrzeby klientów.
W celu wzmocnienia sieci dealerskiej, Nissan stworzy specjalny kanał sprzedaży lekkich pojazdów ciężarowych i będzie nadal promował partnerstwa sieciowe – takie jak współpraca z Volvo Trucks – na rynkach, na których sieć sprzedaży pojazdów ciężarowych Nissan nie jest dostatecznie rozwinięta.
Na mocy szeregu umów franchisingowych, podpisanych z sieciami dealerów Volvo Trucks w ostatnich miesiącach, dealerzy Volvo Trucks w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Europie Północnej i Wschodniej mogą teraz sprzedawać modele Interstar, Cabstar i Atleon.
W ramach działań z zakresu modernizacji sieci dealerskiej Nissan uruchomi także centra obsługi pojazdów dostawczych.
W roku kalendarzowym 2006 Nissan sprzedał na świecie 489 579 samochodów dostawczych, uzyskując skonsolidowaną marżę operacyjną o ponad 8% wyższą od zaplanowanej. Tylko w Europie Nissan sprzedał w 2006 r. 48 778 pojazdów dostawczych i użytkowych. Najpopularniejszym z nich był średniej wielkości van Primastar, którego sprzedano w liczbie 17 996 egzemplarzy; drugie miejsce zajęła lekka ciężarówka Cabstar (13 879 sprzedanych egzemplarzy).
Komentarze