Marek Szerenos zajął pierwsze miejsce w europejskim konkursie Young European Truck Driver 2007. Nasz reprezentant pokonał 26 zawodowych kierowców z całej Europy i otrzymał prestiżowy tytuł Young European Truck Driver 2007 oraz nagrodę – nowy ciągnik siodłowy Scania R.
Konkurs Young European Truck Driver (YETD) jest częścią globalnego projektu Scania, inicjatywy podjętej w 2003 roku, której celem jest budowa prestiżu zawodu oraz propagowanie odpowiedzialnej i bezpiecznej jazdy wśród młodych zawodowych kierowców. Zwycięzca zakończonej właśnie edycji konkursu, Marek Szerenos, będzie ambasadorem młodych kierowców i wzorem dla innych.
Drugie miejsce w konkursie zajął Tom Sharkey z Irlandii, a trzecie Milan Jakúbek ze Słowacji.
„To, co mnie spotkało jest naprawdę wspaniałe. Podobną radość i dumę czułem tylko podczas narodzin moich dzieci,” – powiedział Marek Szerenos po ceremonii nadania mu tytułu najlepszego kierowcy przez prezesa koncernu Scania, Leif”a Östling”a.
„Wiem, jak ważne w mojej pracy jest bezpieczeństwo na drodze. To dla mnie ogromny zaszczyt, że będę mógł być wzorem dla innych młodych kierowców ciężarówek.” – dodał Marek Szerenos.
Droga na szczyt nie była łatwa. Marek Szerenos najpierw musiał pokonać rywali w eliminacjach regionalnych i w finale ogólnopolskim. W sumie, w 27 krajach europejskich do konkursu stanęło ponad 16.000 młodych kierowców ciężarówek w wieku poniżej 35 lat.
Aby wygrać w europejskim finale, należało wykazać się trudną umiejętnością bezpiecznej i oszczędnej jazdy na wyznaczonej trasie, zdolnościami precyzyjnego i bezpiecznego manewrowania na placu, a także wiedzą na temat prawidłowego zabezpieczenie ładunku. Jednym z ważnych elementów konkursu była również dokładna kontrola pojazdu przed wyjazdem w trasę.
Organizowany przez Scania konkurs Young European Truck Driver odbywa się co dwa lata. Po raz pierwszy rozegrany został w 2003 roku. Uczestniczyć w nim mogą zawodowi kierowcy ciężarówek wszystkich marek, w wieku do 35 lat. Konkurs wspiera Komisja Europejska i Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU). Głównymi sponsorami są Michelin i Shell. Scania organizuje podobne konkursy również w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Azji i Australii.
Komentarze