Producent pojazdów klasy premium, firma Schwarzmüller, wyprodukowała w ciągu pierwszego półrocza bieżącego roku obrotowego o 800 pojazdów więcej niż w porównywalnym okresie w roku ubiegłym. Do końca czerwca wyprodukowano łącznie 4.600 pojazdów, rok wcześniej liczba ta wynosiła 3.800.
Oznacza to 20% wzrost produkcji i wykonanie założonego planu. Zgodne z planem są także obroty, które po pierwszych sześciu miesiącach wynoszą 170 mln euro w porównaniu do 147 mln w roku 2015. Taką informacją w siedzibie firmy w Freinberg (Górna Austria) podzielił się dzisiaj, czyli w piątek, 8 lipca 2016 r., Roland Hartwig, Dyrektor Generalny Grupy Schwarzmüller.
„W okresie od kwietnia do czerwca utrzymaliśmy rozmach z pierwszego kwartału i wyprodukowaliśmy w naszych trzech zakładach dużo więcej pojazdów, nie zatrudniając nowych pracowników”, podkreślił CEO Roland Hartwig. Wzrost produkcji to pierwszy wynik pośredni ofensywy produkcyjnej firmy, o której Hartwig wspominał na początku swojej kadencji w styczniu. Do końca roku optymalizacja wewnętrznych procesów przyczyni się do znacznego wzrostu liczby wyprodukowanych pojazdów w porównaniu z ubiegłymi latami: w 2015 roku wyprodukowano o 600 pojazdów więcej (łącznie: 7.800), natomiast w roku 2016 będzie ich ok. 1.000 (łącznie: 8.800).
Przejście na sekwencjonowanie produkcji na pełnych obrotach
Optymalizując procesy produkcyjne, Grupa Schwarzmüller koncentruje się aktualnie na międzynarodowym dopasowaniu składowych firmy. „Jesteśmy w trakcie przeobrażania wszystkich naszych zakładów w pełnowartościowe centra kompetencyjne”, mówi Hartwig. Do tej pory zoptymalizowano poszczególne obszary produktowe oraz wewnętrzną produkcję komponentów.
Równocześnie trwają prace na rzecz kolejnego kamienia milowego
Sekwencjonowanie produkcji, dzięki któremu możliwa będzie produkcja 135 różnych typów pojazdów w ośmiu obszarach, przy optymalnym wykorzystaniu zasobów i znacznie skróconym czasie cyklu produkcyjnego. „Budowę pojazdów spełniających indywidualne wymogi klientów łączymy z taktowaniem typowym dla produkcji przemysłowej. Jest to wprawdzie skomplikowane, ale możliwe do zrealizowania.
Ostatecznie właśnie to będzie wyróżniało nas od naszych konkurentów w Europie.” Realizacja tego projektu przewidziana jest na rok 2017 i stanowi ważną część strategii 2020. W tym właśnie roku Grupa Schwarzmüller planuje obroty rzędu 450 mln i dalsze osiąganie stałych zysków.
Wzrost produkcji to także sukces rynkowy
W odniesieniu do obrotów Grupa Schwarzmüller realizuje plan, który zakłada, że trzeci rok z rzędu wzrost produkcji będzie liczbą dwucyfrową. W 2015 r. obroty wyniosły 310 mln euro, teraz mają wynieść 340 mln euro, czyli prawie o 10% więcej. Po upływie pierwszego półrocza obroty osiągnęły poziom 170 mln euro.
Wzrost znaczenia firmy widoczny jest na ważnych rynkach, np. niemieckim i polskim. W Austrii i Szwajcarii, gdzie Schwarzmüller jest liderem wśród producentów pojazdów, udało się jeszcze zwiększyć udział w rynku. Segmenty rozwoju to pojazdy wykorzystywane w budownictwie (wywrotki, naczepy niskopodłogowe), a w tym roku w szczególności branża spedycyjna/transport dalekobieżny (naczepy z platformami, z ruchomymi podłogami). „Nasze naczepy ultralekkie zyskują coraz większą popularność w transporcie dalekosiężnym. Jedną z przyczyn zwiększonego zainteresowania jest większe możliwe obciążenie dzięki niższej masie własnej”, mówi Hartwig. W przypadku pojazdów budowlanych firma Schwarzmüller przekonuje jakością premium. „Nasze rozwiązania wybierane są wtedy, gdy potrzebne są indywidualnie skonfigurowane pojazdy do zwiększonych wymagań.”
Lekka konstrukcja oraz uniwersalność zastosowania to dla Hartwiga cechy, które w tym segmencie mają bardzo duże znaczenie.
Schwarzmüller jest od ponad 20 lat pionierem w produkcji pojazdów o lekkiej konstrukcji i zamierza jeszcze bardziej konsekwentnie spełniać przedmiotowe wymogi rynkowe w produkowanych przez siebie pojazdach, zapowiada Dyrektor Generalny. Aktualnie firma koncentruje swoją uwagę na wypróbowaniu nowych materiałów i konstrukcji: Jeszcze w tym roku zamierza na tym polu przedstawić innowacyjne rozwiązania.
Komentarze