Volvo Trucks wprowadza na rynek nową gamę silników i skrzyń biegów, umożliwiających zredukowanie zużycia paliwa oraz emisji tlenku azotu, o 3% i 40% odpowiednio, a wszytko to przy większej mocy maksymalnej.
– Ograniczenie zużycia paliwa to jedna z priorytetowych spraw dla naszych klientów – mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. – Dzięki nowym silnikom i skrzyniom biegów wzmacniamy czołową pozycję naszej firmy na rynku pod względem ekonomiki paliwowej.
Na początku bieżącego roku Volvo Trucks zaprezentowało najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy: Volvo FH16 z silnikiem o mocy 700 KM. Obecnie nadszedł właściwy moment, żeby przedstawić również najoszczędniejsze samochody ciężarowe. Tym razem, prace projektowe skoncentrowały się na modelach Volvo FH i Volvo FM z silnikami 13- i 11-litrowymi, mających największy udział w sprzedaży Volvo Trucks. Równocześnie na rynek wprowadzana jest nowa wersja 7-litrowej jednostki napędowej Volvo, stosowanej w pojazdach Volvo FE i Volvo FL.
Zużycie paliwa niższe o 3%
Znaczne ograniczenie zużycia paliwa osiągnięto dzięki wprowadzeniu zmian, mających na celu optymalizacje procesu spalania oraz dalszemu udoskonaleniu zautomatyzowanego układu zmiany biegów Volvo I-Shift. W samochodach ciężarowych z 13-litrowym silnikiem i skrzynią biegów Volvo I-Shift zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 3%, w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Euro 5 poprzedniej generacji. W przypadku silników 11-llitrowych ekonomika paliwowa uległa poprawie o 1 do 2%. Rozszerzono również zakres oferowanych poziomów mocy tych jednostek napędowych. Obecnie są one dostępne dla wszystkich modeli Volvo z typoszeregu FM. W ciągu ostatnich 20 lat zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla przez typowy samochód ciężarowy Volvo zostały zredukowane o 20 procent.
– Wprowadzone udoskonalenia przekładają się na wymierne korzyści dla klientów –mówi Staffan Jufors. – Kilkuprocentowe oszczędności paliwa oznaczają możliwość zaoszczędzenia ogromnych kwot pieniędzy, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, w którym roczny przebieg pojazdu na poziomie 200 000 km nie jest niczym niezwykłym.
Wyższa moc i moment obrotowy
Samochody ciężarowe Volvo stały się nie tylko oszczędniejsze, ale także mocniejsze. Maksymalna moc silnika 13-litrowego wzrosła do 540 KM zaś maksymalny moment obrotowy jest większy o 100 Nm i obecnie wynosi 2600 NM. Silnik Volvo D11 w najmocniejszej wersji rozwija 450 KM i 2150 Nm. Jednostka napędowa Volvo D7 osiąga 340 KM i 1300 Nm.
Najbardziej ekologiczne silniki w historii
Nowe silniki są również bardziej przyjazne dla środowiska niż kiedykolwiek przedtem. Spełniają normę emisji spalin Euro 5, wchodzącą w życie 1 października 2009 r. W porównaniu do poprzedniej normy, Euro 4, oznacza to zmniejszenie emisji tlenków azotu o 40%. Obydwa silniki: Volvo D13 i Volvo D11 są dostępne również w wersjach spełniających normę emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Ta dobrowolnie akceptowana norma jest jeszcze bardziej rygorystyczna pod względem emisji cząstek stałych i zadymienia spalin i może być stosowana przez władze lokalne w celu szybszej implementacji proekologicznych rozwiązań transportowych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.31.141.*, 16 marca 2009, 0:00 0 0
Jak tak dalej pójdzie to wszystkie cieżarówki w ogóle będą jeżdzić bez paliwa- zaoszczędzimy do zera:-)))
Trzeba tylko kupić nowy, oszczędny samochód z nowymi oszczędzającymi paliwo oponami itd...itp....
Odpowiedz