Nowa generacja silników V8 Euro 6 wyznaczać ma nowe standardy w zużyciu paliwa. Silniki są dostępne w wersjach o mocy 520, 580 i 650 KM. Mogą przyczynić się do zmniejszenia spalania od 7 do 10 proc. w pojazdach, przeznaczonych do przewożenia ciężkich ładunków lub osiągania wysokiej prędkości przejazdowej.
Wprowadzenie do oferty Scania silników nowej generacji jest odpowiedzią na zapotrzebowanie branży na cięższe oraz dłuższe zestawy. Nowe silniki o mocy 520, 580 i 650 KM dołączają do silnika 730-konnego. Każdy z nowych silników V8 korzysta z rozwiązań, które pozwalają na redukcję masy pojazdu, zwiększenie jego dyspozycyjności oraz osiągnięcia spalania niższego o 7-10 proc.
– Zestawy o wyższej masie całkowitej są kluczem do przestawienia się na bardziej wydajny transport. Z tego powodu rośnie zapotrzebowanie na mocniejsze silniki – komentuje Alexander Vlaskamp, Senior Vice President, Sales & Marketing, Scania Trucks.
Zaangażowanie Scania na rzecz zrównoważonego transportu jest głównym powodem wprowadzenia nowej oferty, jednak silniki V8 zawsze zaliczały się do wydajnych rozwiązań transportowych. Inżynierom firmy zależy na osiągnięciu najniższej możliwej emisji CO2 w przeliczeniu na tonę, co jest możliwe poprzez ograniczanie liczby pojazdów na drodze przy zachowaniu identycznej ilości przewożonego ładunku.
Komentarze