Karty paliwowe UTA i DKV należą do niezbędnego wyposażenia kierowców samochodów ciężarowych, ale do tej pory nie można było nimi płacić za usługi agencji celnych na terenie kraju. JAS-FBG S.A. wprowadziła taką możliwość jako pierwsza firma w Polsce. Klienci mogą posługiwać się nimi przy zakupie usług oferowanych przez agencje celne oraz winiet.
– Karty obu systemów uchodzą są za branżowy standard i uznaliśmy, że wprowadzenie ich akceptacji spotka się z dobrym przyjęciem ze strony firm transportowych, które odprawiane są w naszych agencjach. – wyjaśnia Piotr Sienkiewicz, dyrektor ds. agencji celnych w JAS-FBG S.A.
Firma dysponuje siecią 72 placówek agencji celnych rozmieszczonych w całym kraju. Terminale służące do obsługi kart zainstalowano w szesnastu z nich. Są to placówki na przejściach granicznych z: Ukrainą (w Medyce, Korczowej i Dorohusku), Białorusią (w Kuźnicy Białostockiej), Rosją (w Bezledach), Czechami (w Cieszynie Boguszowicach), Słowacją (w Chyżnem) i Niemcami (w Świecku). – Karty paliwowe akceptujemy również przy głównych trasach tranzytowych prowadzących do granicy wschodniej i południowej – dodaje dyrektor Sienkiewicz. Są to placówki przy drodze E40 (w Dębicy, Rzeszowie, Jarosławiu), w Zamościu (przy DK 74), w Biłgoraju (przy drodze 858), w Lublinie (przy DK 12) oraz w Sanoku (przy DK 28) i w Żywcu przy DK 69.
Wprowadzenie honorowania kart nie jest jedyną nowością w dziale agencji celnych JAS-FBG S.A. – w zeszłym, 2008 roku we wszystkich placówkach wprowadzono możliwość zgłaszania karnetów TIR do systemu NCTS, a w wybranych można dokonać odpraw w imporcie w procedurze uproszczonej bez konieczności natychmiastowego uiszczenia podatku VAT.
Komentarze