Pierwszy na świecie cywilny Renault Kerax 8×8 rusza w objazd z serią prezentacji po terenie całego kraju. Podobnie jak w budowlanych Keraksach 8×4, posiada standardowy krótki rozstaw osi. Wyposażono go w zabudowę‑wywrotkę trójstronną firmy KH-Kipper.
Cechą charakterystyczna zabudowy W3H i zarazem jej zaletą jest to, że lewa burta otwierana jest hydraulicznie (hydroboard), prawa burta, z górnymi zawiasami, otwierana jest centralnym zamkiem na burcie przedniej, natomiast burta tylna z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie przy podniesieniu skrzyni.
Wywrotka różni się od typowej zabudowy W3H tym, że burty są przeginane i nie posiadają pionowych wzmocnień, tzw. szpant, dzięki czemu wywrotka jest lżejsza i zachowuje ta samą wytrzymałość.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.243.*, 10 listopada 2010, 0:00 0 0
Kadr z tego zdjęcia od razu przypomniał mi ten wypadek: http://www.youtube.com/watch?v=28rKliMFmTI
Ciekawa konstrukcja Renault. Wąski rozstaw osi jest jak najbardziej pożądany. Widziałem przypadki gdy przewożony materiał przy wysypie pozostawał na burcie co powodowało niebezpieczny przechył.
Odpowiedz