W fabryce w Wittlich, w Niemczech, rozpocznie się produkcja opon bieżnikowanych do pojazdów ciężarowych. W jej budowę Goodyear Dunlop zainwestował 3,7 miliona euro. Opony będą bieżnikowane metodą formy wulkanizacyjnej. W drugiej połowie 2012 roku planowana jest kolejna inwestycja w tę fabrykę.
Goodyear Dunlop w ostatnich latach, stale rozszerzał ofertę swoich produktów w technice formy wulkanizacyjnej. Dzięki oponom Next Tread, Goodyear TreadMax i Dunlop MultiTread, firma oferuje obecnie bardzo szeroki zakres opon bieżnikowanych do pojazdów użytkowych. Dotąd były one produkowane w Riom (Francja) i Wolverhampton (Wielka Brytania). Fabryka Goodyear Dunlop w Wittlich, która produkuje już opony do aut ciężarowych, rozszerza swoją działalność o produkcję opon bieżnikowanych do pojazdów ciężarowych. Drugi etap inwestycji w Wittlich, planowany na drugą połowę 2012 roku, by osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 150 000 opon rocznie (koszt inwestycji to 1,2 miliona euro).
– „Znaczne inwestycje i utworzenie w Wittlich naszej trzeciej fabryki zajmującej się bieżnikowaniem na gorąco, stanowi najlepszy dowód na to, jak ważna jest to dla nas kwestia. Wysokiej jakości opony bieżnikowane są ważnym elementem naszej strategii wzrostu w sektorze opon do pojazdów użytkowych" – powiedział Hubert Moquet, Dyrektor działu opon bieżnikowanych w Regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Najmłodszym członkiem rodziny wysokiej jakości opon bieżnikowanych Goodyear Dunlop jest opona MultiTread. Program MultiTread wykorzystuje wyłącznie osnowy opon Dunlop najnowszej generacji. Obejmują one SP 344, SP 444, jak również SP 372 i SP 472 dla pojazdów miejskich. Opony do przyczep oraz do zastosowań mieszanych zostaną wprowadzone nieco później.
Osnowy używane do opon bieżnikowanych Goodyear Dunlop są wnikliwie badane pod kątem ich zdolności do ponownego wykorzystania. Po sprawdzeniu i przetworzeniu osnów, nakładany jest nowy bieżnik oraz ścianki boczne. W przypadku produktów TreadMax i MultiTread stosowane są te same materiały co w oryginalnych oponach. Następnie opona umieszczana jest w gorącej prasie, gdzie nakładany jest taki sam wzór bieżnika jak na nowej oponie. Po formowaniu i schłodzeniu, wszystkie opony poddawane są takiej samej wnikliwej kontroli jak nowe opony.
Komentarze