Na początku maja 2011 r. w Bielanach Wrocławskich odbyło się przekazanie czterech nowych ciężarówek dla firmy Pepsi-Cola, które tym razem zasilą odział na Dolnym Śląsku. W ubiegłym roku firma zamówiła 13 pojazdów. Kluczyli do nowych pojazdów z rąk Mariusza Kowalskiego, odpowiedzialnego za sprzedaż flotową Renault Trucks Polska odebrał Krzysztof Koseski, koordynator ds. Transportu w firmie Pepsi-Cola General Bottles Poland.
Ze względu na rodzaj przewożonego ładunku oraz stan polskich dróg Pepsi-Cola wybrała do Midlum podwozia o wzmocnionym zawieszeniu obu osi na resorach piórowych. 18-tonowe samochody zdecydowano się "odchudzić" do 16 ton DMC. Ułatwia to jazdę po terenie dużych miast.
– „Renault Midlum dla Pepsi-Cola zostały wyposażone w wiele pomocnych urządzeń ułatwiających pracę kierowcy w miejskiej dystrybucji. Pojazdy otrzymały m.in. czujniki cofania z wyświetlaczem precyzyjnie pokazującym odległość od przeszkody, sygnalizator otwarcia stopnia bocznego oraz klimatyzację. Na życzenie klienta zamontowaliśmy radia CB ułatwiające kierowcom komunikację pomiędzy sobą. Dodatkowo Midlum może mieć przeszklone dolną część prawych drzwi, z czego skorzystała firma Pepsi-Cola i zamówiła tę właśnie opcję” – mówi Mariusz Kowalski.
Przy rozstawie osi 5300 mm możliwe było zamocowanie nadwozia o długości wewnętrznej 6600 mm. Firma Spier znana z zabudów do dystrybucji opracowała unikalny system otwierania kurtyny oraz mocowania ładunku. Ściana plandekowa przesuwana do przodu lub do tylu ma możliwość blokowania w każdym miejscu po rozsunięciu. Ładunek mogą zabezpieczać elastyczne pasy, które montuje się do specjalnych oczek znajdujących się wewnątrz pionowych kątowników stanowiących konstrukcję nadwozia.
Hydrauliczną burtę załadunkową, jednocześnie będącą zamknięciem tylnej części zabudowy, dostarczyła firma Bär Cargolift Polska. Winda o nośności 2 ton została dodatkowo zaopatrzona w system automatycznego zamykania. Kierowca kończąc pracę wykonuje jeden ruch joystick-iem, po którym burta sama dopasuje się do odpowiedniej pozycji umożliwiającej kontynuowanie jazdy.
Dane o o stylu jazdy kierowcy i pojeździe mogą być później przedmiotem analizy kosztów działalności floty dzięki systemowi Infomax. Renault Midlum w barwach Pepsi-Cola mają dodatkowo zainstalowane urządzenia G-Box, firmy PC-Net, umożliwiające m.in. lokalizowanie ciężarówek za pomocą systemu GPS oraz kontrolę zużycia paliwa.
W okresie 2-letniej gwarancji Pepsi-Cola będzie korzystać z autoryzowanych serwisów Renault Trucks, które oferują usługę assistance dostępną 24 godziny na dobę. W ramach kontraktu nastąpi szkolenie kierowców w Szkole Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks, a także szkolenie administratorów z obsługi systemu Infomax.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
0.0.0.*, 17 maja 2011, 21:27 0 0
Dlatego wolę coca cole!
Odpowiedz
62.87.146.*, 17 maja 2011, 21:30 0 0
Amerykańska firma na Francuskich "ciężarówkach" ??? schodzą na psy.
Art.
Odpowiedz
62.29.169.*, 9 maja 2012, 14:33 0 0
A ja preferuję PEPSI i nie ma znaczenia czym zostanie dowieziona ważne aby była zimna w lodówce jak przyjdę.
Odpowiedz
62.29.169.*, 9 maja 2012, 14:37 0 0
A tak nawiązując do komentarza powyżej uszczypliwie jakie francuskie? Renault ciężarowe jest w grupie Volvo do której należy także M.A.C [USA] :)
Odpowiedz