Mercedes-Benz Unimog jest znany ze swojej wszechstronności. Dobrym przykładem są pojazdy wykorzystywane na wzgórzach Etny, najwyższego aktywnego wulkanu w Europie. Model U 5000 z osobową zabudową dowozi turystów w pobliże kraterów (na wysokość 2935 m n.p.m.), a wyposażony w niezbędne narzędzia egzemplarz U 1550 L służy do odśnieżania i zgarniania popiołu ze szlaków turystycznych. Unimog sprawdził się też przy odbudowie kolejki linowej, uszkodzonej w wyniku erupcji wulkanu.
U 5000 od maja do października wozi turystów z – położonej na wysokości 2500 m n.p.m. – kolejki linowej w okolice zniszczonego schroniska Torre del Filosofo, położonego na wysokości 2935 m n.p.m. Stamtąd wiedzie szlak dedykowany tym, którzy z bliska chcą zobaczyć pola lawy i kratery Etny – co roku przemierza go ponad 300 tys. osób.
Od momentu uruchomienia produkcji Unimoga ponad 60 lat temu, pojazd znalazł już 380 tysięcy nabywców. Samochód, produkowany w obecnej wersji od 2002 roku w fabryce Mercedes-Benz w Wörth, swą sławę zawdzięcza m.in. elastycznej ramie, napędowi na cztery koła, osiom portalowym z blokowanymi dyferencjałami oraz układowi kontroli ciśnienia w oponach Tirecontrol.
Komentarze