Jesienią ubiegłego roku na rynku pojawił się zupełnie nowy, odmieniony Fuso Canter. Teraz, po raz pierwszy do europejskiej oferty dołącza wersja z napędem na wszystkie koła. Produkcja modelu rusza w lutym 2012 w portugalskiej fabryce w Tramagal.
Pojazd, o którym mowa, to wersja 6C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 6,5 tony, wyposażona w silnik o mocy 129 kW (175 KM) oraz kabinę Comfort o szerokości dwóch metrów. Nowy Canter standardowo uzbrojony jest w mechanizm różnicowy o zwiększonym momencie tarcia i 5-stopniową przekładnię mechaniczną. Przełożenie tylnej osi wynosi 1:5,285. Napęd na wszystkie koła może być aktywowany lub dezaktywowany podczas jazdy. Efekt? Canter 4×4 legitymuje się rozsądnym zużyciem paliwa.
Dwa rodzaje kabiny
Klienci mają do wyboru kabinę pojedynczą single cab (3 miejsca) lub podwójną crewcab (7 miejsc) o rozstawie osi 3415 lub 3865 mm. Ładowność podwozia waha się od 3500 do 3735 kg. Zabudowa napędu na obie osie pozwoliła osiągnąć kąt natarcia równy 35 stopni, a zejścia – 24 stopnie (dla Cantera 4×2 wynosi on 18 i 11 stopni odpowiednio). Prześwit wersji 4×4 wzrósł z 219 do 320 mm.
Zastosowanie w budownictwie i energetyce
Zdolności terenowe Cantera 4×4 sprawiają, że może on znaleźć zastosowanie w pracy z dala od utwardzonych dróg – na przykład na placach budowy, w sektorze energetycznym oraz w służbach pożarniczych czy komunalnych.
Zalety Cantera 4×4:
- promień skrętu: 13,5 lub 15,1 m (zależnie od włączenia napędu na cztery koła),
- kompaktowe nadwozie,
- dźwignia biegów umieszczoną na tablicy przyrządów,
- hamulec silnikowy.
Komentarze