Dostawy Volvo Trucks w styczniu 2012 r. wzrosły o 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, osiągając 6 882 dostarczone egzemplarze samochodów ciężarowych. Najlepiej na tle pozostałych regionów wypadła Europa Wschodnia, zaś Ameryka Południowa odnotowała duży spadek, spowodowany wprowadzeniem bardziej rygorystycznych norm emisji spalin.
W Europie dostarczono w styczniu 2 961 pojazdów – o 6 proc. więcej niż w styczniu 2011 r. Wielkość dostaw w Europie Zachodniej zmalała o 3 proc., gdy w całej Europie Wschodniej styczniowe dostawy powiększyły się o 39 proc. Na rynku rosyjskim w styczniu dostarczono 285 pojazdów, gdy rok wcześniej było to jedynie 125 egzemplarzy.
Dostawy w Ameryce Południowej obniżyły się do 1042 egzemplarzy (spadek o 18 proc.). Wynika to z wprowadzenia bardziej rygorystycznych norm emisji spalin od 1 stycznia 2012 roku. Przełożyło się to na niższy popyt i konieczność dostosowania wielkości produkcji do jego poziomu.
W Ameryce Północnej styczniowe dostawy wzrosły o 15 (1582 szt.). Nie przeszkodziły w tym opóźnienia w części dostaw, spowodowane przez wadliwe komponenty dostarczone do Volvo i kilku innych północnoamerykańskich producentów. Powinno to jednak korzystnie wpłynąć na wyniki w lutym.
Dostawy w poszczególnych regionach:
Dostarczone sztuki | Volvo Trucks | Zmiana | |
---|---|---|---|
Volvo Trucks | 2012 | 2011 | |
Europa | 2961 | 2805 | 0,06 |
Europa Zachodnia | 2168 | 2233 | -0,03 |
Europa Wschodnia | 793 | 572 | 0,39 |
Ameryka Północna | 1582 | 1376 | 0,15 |
Ameryka Południowa | 1042 | 1264 | -0,18 |
Azja | 914 | 874 | 0,05 |
Pozostałe rynki | 323 | 184 | 0,76 |
Łącznie Volvo Trucks | 6822 | 6503 | 0,05 |
Segment średni (7-16t) | 139 | 130 | 0,07 |
Segment ciężki (>16t) | 6683 | 6373 | 0,05 |
Łącznie Volvo Trucks | 6822 | 6503 | 0,05 |
Komentarze