Continental stworzył najnowsze bieżniki HSL2+ i HDL2+ charakteryzujące się dłuższymi przebiegami oraz, dzięki nowym mikronacięciom w rowkach, zoptymalizowanymi właściwościami jezdnymi.
Najnowsze HDL2+ i HSL2+ stanowią kontynuację drugiej generacji opon długodystansowych wprowadzonych w 2010 roku. Podczas prac nad nowymi bieżnikami inżynierowie największy nacisk kładli się na udoskonalenie hamowania na mokrej nawierzchni oraz zwiększenie efektywności kierowania. Dobra przyczepność na mokrej nawierzchni została osiągnięta dzięki szerokim kanałom odprowadzającym wodę w połączeniu z nowym wzorem nacięć. Ponadto zintegrowano mikronacięcia w rowkach podłużnych opon HSL2+, co korzystnie wpłynęło na poprawę w zakresie prowadzenia.
– Ogumienie w znaczący sposób przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności floty. Same opony stanowią tylko 5% kosztów, mając jednocześnie wpływ na około 45% ogólnych kosztów eksploatacji pojazdu, takich jak paliwo, konserwacja i naprawy. Szczególnie istotna jest jakość opon na osi kierującej, ponieważ koszty ich wymiany stanowią 35% ogólnej wartości całego ogumienia – wyjaśnia Bernd Korte, dyrektor ds. Rozwoju Opon do Pojazdów Użytkowych w Continental. Cztery warianty odnoszącej sukcesy opony długodystansowej na przednią oś zostaną wprowadzone na rynek w wersji XL dla pojazdów z naciskiem na przednią oś do ośmiu ton – dodaje Bernd Korte.
Do produkcji opon serii 2+ na oś kierowaną wykorzystano nowo skomponowaną mieszankę gumy, której zadaniem jest redukcja oporu toczenia. Kontur bieżnika został tak zaprojektowany, aby zapewnić optymalny rozkład nacisku na powierzchni styku opony z nawierzchnią, a w rezultacie wydłużyć jej przebiegi. HSL2+ posiada nowy wzór rowków w obszarze zewnętrznego barku opony, aby zapewnić równomierne rozłożenie napięć i poprawia trwałość bieżnika.
Rozmiary 355/50 R22.5 XL, 315/70 R 22.5 i 315/70 R22.5 na oś kierowaną są wyposażone w wizualny wskaźnik zbieżności (VAI), co pozwala szybko i łatwo rozpoznawać wczesne oznaki nierównomiernego zużycia.
Opony HSL2+ w rozmiarze 295/80R22.5 (standard i XL) oraz 315/80R22.5 są odpowiednie do zastosowania w przypadku wszystkich osi pojazdu. Opony z oznaczeniem XL są w stanie unieść do ośmiu ton nacisku na oś. Są więc przystosowane do stosowania w ciągnikach wyposażonych w cięższe silniki zgodne z normą Euro 6. Niskoprofilowe opony HSL2+ w rozmiarze 355/50R22.5 oraz HDL2+ na oś kierowaną w rozmiarze 295/55R22.5 są dedykowane do ciągników przewożących wielkogabarytowe ładunki.
Przegląd produktów:
HSL2+ | HDL2+ | |
---|---|---|
355/50R 22.5 XL | VAI | 295/55R 22.5 |
385/55R 22.5 | 295/60R 22.5 | |
295/60R 22.5 | 315/60R 22.5 | |
315/60R 22.5 | 315/70R 22.5 | |
315/60R 22.5 XL | 315/80R 22.5 | |
295/80R 22.5 | ||
295/80R 22.5 XL | ||
315/70R 22.5 | VAI | |
315/70R 22.5 XL | VAI | |
315/80R 22.5 |
Komentarze