W sieci Autos pojawiły się nowe produkty marek Knorr-Bremse oraz Victor Reinz. Są to klocki hamulcowe oraz zestawy montażowe turbosprężarek.
Rozszerzenie palety klocków hamulcowych Knorr – Bremse
Dla rozwoju nowego systemu dociskania klocków hamulcowych ProTec S Knorr-Bremse, została rozszerzona paleta produktów. Wraz z klockami hamulcowymi ze sprężyną modułową dostępne są w sprzedaży dalsze zestawy klocków hamulcowych. Dlatego też kolejne aplikacje są wyposażone w nową sprężynę dociskową klocków hamulcowych. Zastosowane okładziny cierne dopasowane są do wymagań 1 klasy ekologicznej i wypełniają tym samym wytyczne UE dotyczące samochodów używanych. Zwiększenie bezpieczeństwa hamulców pojazdów użytkowych dzięki ProTec S w wyposażeniu na pierwszy montaż i w serwisie.
Nowy system dociskania klocków hamulcowych z nową seryjną sprężyną ProTec S Knorr-Bremse jest kontynuacją optymalizacji i rozwoju poprzedniej generacji, wprowadzoną na rynek w 2011 roku. ProTec S odznacza się przede wszystkim tym, że klocek hamulcowy i sprężyna dociskowa są połączone pośrodku za pomocą spawu. Nowe rozwiązanie jest także kompatybilne wstecznie, a więc możliwe do zastosowania także w starszych pojazdach, tak że dotychczas stosowane hamulce tarczowe typu SB/SN w przypadku serwisowania będą korzystały z profitów dzięki dalszemu technicznemu rozwojowi. Dotychczas używany system dociskania klocków hamulcowych we wszystkich seriach hamulców tarczowych zostanie sukcesywnie zastępowany przez sprężyny dociskowe ProTec S.
Bezpośrednie połączenie okładziny hamulcowej i sprężyny owocuje bezpiecznym procesem ustawienia siły sprężyny i tym samym optymalnego prowadzenia klocków hamulcowych. Jednocześnie połączenie klocka hamulcowego i sprężyny zapewnia wydłużenie żywotności także w trudnych warunkach jazdy. Ponadto przyspawana klamra mocująca działa jak płoza ślizgowa, co zapewnia dobrą ochronę przed uwarunkowanym zabrudzeniem pyłem powstałym w wyniku ścierania klocków hamulcowych przy sprężynie i sworzniu mocującym. Dodatkowo ProTec S® pozwala lepiej cofać okładzinę ze styku z tarczą, co z kolei przyczynia się do znacznej redukcji zużycia. Kolejną nowością, mającą związek z wprowadzeniem ProTec S jest odlewana płyta nośna, na której umieszczona jest okładzina hamulca. Odlana płyta ma mniejszy ciężar od dotychczas stosowanych płyt stalowych, dzięki czemu wytwarza mniej własnej dynamiki i zapobiega promieniowemu przyśpieszeniu klocka. Z tego wynika mniejsze nachylenie klocka i znacznie mniejsze deformacje w kontakcie ze wspornikiem zacisku hamulcowego.
Połączenie sprężyny i klocka hamulcowego zapewnia jeszcze jedną korzyść w kwestii serwisu. W przypadku ProTec S wykluczone jest obarczone ryzykiem ponowne zastosowanie używanych sprężyn podczas wymiany klocków hamulcowych. Takie niebezpieczeństwo istnieje przy wcześniejszych systemach mocowania klocków hamulcowych. Teraz podczas wymiany klocków hamulcowych wymieniany jest cały system dociskania klocków. Dzięki temu, że sprężyna systemowa ProTec S jest stałą częścią systemu i nie można jej wymontować osobno, wykluczone są też ewentualne błędy montażowe.
Zestawy montażowe turbosprężarek Victor Reinz
Cechą zestawów montażowych Victor Reinz, które pojawiły się w ofercie Autos jest jakość OE. Zapewniają wydajne rozwiązania w zakresie fachowego montażu i obejmują dokładnie te uszczelki oraz części zamienne, które zapewniają profesjonalne wyniki.
Nowością jest także REINZOADD – dodatek MoS2 do pierwszego napełniania turbosprężarek. Zapobiega pracy turbosprężarki na sucho. Całkowicie syntetyczny, wysokowydajny smar tworzy warstwę ślizgową o dużej odporności na obciążenie na wszystkich trących i ślizgowych powierzchniach, zapewniającą redukcję tarcia i zużycia – o optymalnych właściwościach pracy awaryjnej w celu zapewnienia maksymalnej żywotności.
Komentarze