Rzeszowskie MPK oraz lubelskie ZTM są zadowolone z eksploatacji autobusów Autosan, które jeżdżą po ulicach miast od kilku miesięcy. Pochlebny artykuł na temat pojazdów SANCITY ukazał się na łamach podkarpackiego magazynu Nowiny.
Choroby wieku dziecięcego zażegnane
Lublin jako pierwsze polskie miasto zamówił dużą partię pojazdów Autosan (53 12-metrowe i 20 9-metrowych). Tuż po zakończeniu dostaw autobusów zaczęły one stwarzać problemy. W części dostarczonych 12-metrowych egzemplarzy dach fałdował się pod ciężarem klimatyzacji, w kabinie kierowcy pękały szyby, a fotele zapadały się pod pasażerami.
Justyna Góźdź, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, powiedziała:
– „Na szczęście problemy mamy już za sobą. Wady dłuższych autobusów były natychmiast usuwane i w tej chwili nie mamy z nimi żadnych kłopotów. A pozostałe, 9-metrowe pojazdy od początku spisują się super".
Autosany cieszą się dobrą opinią także w Rzeszowie. Tam sanocki producent dostarczył 20 sztuk krótkich autobusów, na mocy kontraktu wartego ponad 15 mln zł. Marek Filip, prezes MPK Rzeszów, powiedział:
– „Od dostawy pierwszego autosana mija właśnie pół roku. W tym czasie autobus przejechał bezawaryjnie 22 tysiące kilometrów. Chwalą go kierowcy i pasażerowie, zużywa niewiele paliwa. Ponieważ to nowość na rynku, do zakupu podchodziliśmy z obawami, ale teraz jestem spokojny i cieszę się, że to fabryka z Podkarpacia wygrała przetarg."
Przedstawiciele firmy Autosan zapewniają, że autobusy mają już za sobą choroby wieku dziecięcego. Usterki wynikały z małego doświadczenia i niedociągnięć po stronie dostawców szyb czy foteli. Zostały już wyeliminowane. Autosan swoje nowe autobusy sprzedał już m.in. do Nowego Targu, Nowego Sącza i Bielska Białej. Teraz liczy na kolejne kontrakty, m.in. w Warszawie i Krakowie.
Komentarze