Conti Coach HA 5 – nowa opona do autobusów długodystansowych

27 października 2025, 11:21

Continental wprowadza na rynek oponę Conti Coach HA 5. To pierwszy model z nowej linii Conti Coach Generation 5, stworzonej specjalnie dla segmentu People w regionie EMEA. Opona przeznaczona do wszystkich osi spełnia wymagania transportu dalekobieżnego i międzymiastowego. Jej cechą wyróżniającą ma być połączenie trwałości i najlepszego w swojej klasie oporu toczenia [1] oraz bezpieczeństwa jazdy niezależnie od warunków pogodowych.

Opona Conti Coach HA 5, zaprojektowana zarówno jako opona podstawowa, jak i inteligentna, umożliwia flotom zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie emisji CO₂ i maksymalne wydłużenie żywotności opon.

– Conti Coach HA 5 to najbardziej zaawansowana opona do autobusów, jaką kiedykolwiek opracowaliśmy. Dzięki połączeniu najnowocześniejszych mieszanek bieżnika z optymalną konstrukcją karkasu nowa opona jest niezależna od warunków pogodowych. W porównaniu z poprzednim modelem zapewnia ona o 20 procent większy przebieg, o 10 procent mniejsze opory toczenia oraz niezawodne bezpieczeństwo dzięki wysokiej przyczepności. Oznacza to, że floty mogą przejechać więcej kilometrów w całym okresie eksploatacji opony, zużywać mniej paliwa i emitować mniej CO₂.- powiedział Hinnerk Kaiser, Head of Product Development w Continental Truck Tires EMEA.

Rosnące zapotrzebowanie na transport dalekobieżny i międzymiastowy

Opona została wprowadzona na rynek w ważnym momencie dla sektora transportu autobusowego i dalekobieżnego, w którym operatorzy borykają się z wahaniami cen energii, zaostrzonymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska oraz rosnącą presją na poprawę komfortu pasażerów i niezawodności. Jednocześnie w całej Europie rośnie popyt na przyjazny dla klimatu transport autobusowy, a wraz z nim popyt na odpowiednie opony do autobusów miejskich i autokarów dalekobieżnych. W odpowiedzi na te wyzwania firma Continental opracowała oponę, która ma zapewnić odporność na zużycie przy dużych obciążeniach i zróżnicowanych warunkach drogowych. Ta trwałość gwarantuje wydajną eksploatację flot przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności opon.

Oszczędzanie energii i redukcja emisji to główne, wskazywane przez producenta zalety opony Conti Coach HA 5. Zoptymalizowana konstrukcja karkasu i specjalnie opracowana mieszanka bieżnika minimalizują gromadzenie się ciepła, zapewniając najlepszy w swojej klasie opór toczenia [2]. Efektywność ta znajduje potwierdzenie w klasyfikacji opony według unijnej etykiety energetycznej, gdzie uzyskała ocenę B za opór toczenia i B za przyczepność na mokrej nawierzchni.

– Łącząc najnowocześniejsze mieszanki bieżnika z zoptymalizowaną konstrukcją karkasu, stworzyliśmy oponę, która zapewnia wyjątkowy przebieg, najlepszy w swojej klasie opór toczenia i wyjątkowe bezpieczeństwo – niezależnie od warunków pogodowych. Oznacza to, że floty mogą przejeżdżać większe odległości, zużywać mniej paliwa i wytwarzać mniej emisji CO₂ w całym okresie eksploatacji opony. – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, Head of Product Development w Continental Truck Tires EMEA.

Bezpieczeństwo to kolejny filar nowego projektu – opona Conti Coach HA 5 ma ulepszony wzór bieżnika z kieszeniowymi lamelami, które zapewniają przyczepność na mokrej nawierzchni, gwarantując pasażerom poczucie bezpieczeństwa i komfortu od pierwszego do ostatniego kilometra. Dzięki temu, że opona sprawdza się w każdych warunkach pogodowych, jest niezawodnym wyborem na różne rodzaje dróg i w różnych warunkach klimatycznych.

Inteligentne zarządzanie dzięki technologii czujników

Aby zagwarantować jeszcze większą korzyść, opona Conti Coach HA 5 jest oferowana jako opona inteligentna, wyposażona w zintegrowany czujnik, który umożliwia cyfrowe monitorowanie i wspiera zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym. Technologia ta pozwala operatorom na ciągłe śledzenie wydajności, wydłużenie okresów między przeglądami i skrócenie przestojów. Dzięki maksymalizacji żywotności opon i minimalizacji zużycia zasobów wersja inteligentna obniża całkowity koszt posiadania, jednocześnie zwiększając wydajność floty.

– Naszym celem było stworzenie opony, która nie zmusza operatorów flot do wyboru między efektywnością kosztową a odpowiedzialnością za środowisko. Conti Coach HA 5 bezpośrednio wspiera cele klimatyczne operatorów poprzez zmniejszenie zużycia paliwa i emisji, a jej trwałość i możliwość bieżnikowania zmniejszają zużycie surowców. Jest to rozwiązanie zaprojektowane zarówno z myślą o wydajności operacyjnej, jak i wymiernych korzyściach dla środowiska – dodaje Kaiser.

Opona Conti Coach HA 5 jest obecnie dostępna zarówno na rynku oryginalnego wyposażenia (OE), jak i na rynku części zamiennych w regionie EMEA. Jest dostępna w rozmiarze 295/80 R 22.5. W wersji oryginalnej jest wyposażona w czujniki, które są dostępne na zamówienie na rynku części zamiennych.

[1] Najlepszy w swojej klasie opór toczenia w porównaniu z odpowiednimi produktami konkurencji, na podstawie wewnętrznych testów firmy Continental.
[2] J.w.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!