Nowe rozwiązania w telematyce

, 19 grudnia 2005, 0:00

Nowy rok przynosi szereg zmian w produktach telematycznych, oferowanych przez firmę DRABPOL, generalnego przedstawiciela w Polsce niemieckiej firmy Siemens VDO Trading.
Do oferty firmy włączono nowe oprogramowanie Fleet Manager Professional v. 8.3, a także nowe urządzenia FM300 Communictor oraz FM300 CommLink.
Istotna zmiana nastąpiła już w zakresie nazewnictwa produktu. Dotychczasowa rodzina produktów FM 200 stopniowo zastępowana będzie przez nową platformę FM 300.
Wprowadzone zmiany są tak duże, iż uzasadniają wprowadzenie nowego nazewnictwo dla podstawowej platformy.

FM 300 to nie poprawiona wersja FM200, a skonstruowane od podstaw nowe urządzenie. Już na pierwszy rzut oka nowy FM jest niemal dwukrotnie mniejszy , po zdjęciu obudowy odkrywamy na płycie głównej zintegrowany modem Siemensa MC55 ( pracuje w zakresach EGSM 900, GSM 1800, GSM 1900), a w wersji Communicator także odbiornik GPS. Wiązka przewodów została podzielona na 5 niezależnych – klient dostaje tylko to, co mu jest potrzebne. Wszystkie niezbędne anteny zostały dołączone do urządzenia. Zmiany w konstrukcji oraz oprogramowaniu udostępniają szereg nowych funkcji, znacznie poszerzając możliwości systemu. Najważniejsze z nich to:
– zaimplementowanie modułu do współpracy z tachografami cyfrowymi
– komunikacja urządzeń z siecią firmy za pomocą połączeń sieci bezprzewodowej WLAN – po podłączeniu specjalnego zestawu
– pełen pomiar temperatury przestrzeni ładunkowej przy wykorzystaniu urządzeń Euroscan/Transcan
– pomiar obciążenia do 6 osi pojazdu po połączeniu z Kimaxem II
– udostępnienie modemu systemu FM dla urządzeń zewnętrznych
– przekazywanie sygnału z odbiornika GPS także do innych zewnętrznych urządzeń
– pomiar ilości paliwa w zbiorniku po połączeniu z czujnikiem poziomu paliwa
– zdalne zablokowanie dostępu do pojazdu


 


Podkreślić trzeba, że jeśli firma używa kart elektronicznych do identyfikacji pracowników dzisiaj mogą one służyć także do identyfikacji kierowcy.
Ta sama karta do rejestracji wejścia pracownika na teren zakładu, otwierania pomieszczeń i uruchomienia pojazdu.
Istotne zmiany nastąpiły także w samym oprogramowaniu. Odczyt kluczy danych możliwy jest już także za pomocą czytnika na porcie USB. Dostęp do danych zawartych w oprogramowaniu oraz do panelów zarządzania modułami komunikacyjnymi, aktywnego śledzenia, czy też raportowania, jak i zmian konfiguracyjnych może być ograniczany za pomocą menedżera widoków i tożsamości. W ten sposób pracownik zajmujący się wprowadzaniem danych o zużyciu paliwa będzie miał dostęp tylko do tej części programu, która go interesuje. Znacznie została rozszerzona możliwość konfigurowania zdarzeń poprzez rozszerzenie bazy parametrów o zapisujące stany przekaźników sterujących, kontrolę dostępu do pojazdów, czy też możliwość zapisywania stanów rejestrowanych urządzeń w ściśle zdefiniowanych przedziałach czasowych.
Znacznie zmodyfikowano funkcje kontroli kosztów połączeń GSM ,a w szczególności funkcje kontroli połączeń GPRS podczas połączeń w roamingu. W połączeniu z zmodyfikowanymi funkcjami oszczędzania energii powinno to przyczynić się do znacznego obniżenia kosztów transmisji danych.
Pełnej modyfikacji uległ moduł aktywnego śledzenia. Oprócz dotychczasowych funkcji wizualizacji pojazdu na mapie i możliwości komunikacji tekstowej z pojazdem , teraz wraz z oprogramowaniem otrzymamy możliwość jeszcze łatwiejszego zarządzania lokalizacjami ( strefami na mapie), określania czasów pobytu pojazdu w określonych miejscach, wywoływania alarmów przy opuszczeniu określonego obszaru, czy też informacje, który pojazd znajduje się najbliżej określonej lokalizacji. Łatwiejsze stało się także zarządzanie funkcjami połączeń głosowych realizowanych za pomocą systemu FM.
Wiele uznania u klientów powinna znaleźć nowa przeglądarka map. W nowej wersji oprogramowania w standardzie dostarczana będzie przeglądarka map firmy „Map&Guide”, a klienci będą mogli nabywać te mapy na preferencyjnych warunkach. Możliwości tej przeglądarki są znacznie większe w porównaniu z dotychczas użytkowanymi w programie, możliwe będzie np. odtworzenie przebiegu pojazdu w czasie rzeczywistym itd.
Nowe oprogramowanie i nowe urządzenia są w pełni kompatybilne z urządzeniami z rodziny FM200, a klienci, którzy mieli aktualne licencje na oprogramowanie na dzień 01.12.2005r. mogą otrzymać nowe oprogramowanie bezpłatnie.

Ponadto informacja dla wszystkich zainteresowanych – ceny FM300 będą zdecydowanie niższe od odpowiednich wersji FM200, a sprzedawana od 01.01.2006r licencja na oprogramowanie będzie uprawniała do bezterminowych, bezpłatnych up-gradów.


Dodatkowych informacji o produkcie udziela:
Janusz Cieślak tel .kom.0694 414 864
w-mail; cieslak@drabpol.pl

Komentarze

Brak komentarzy