Elektryczne ciężarówki FUSO pomagają portugalskim władzom

, 19 października 2015, 14:18

W zeszłym roku portugalskie władzę rozpoczęły testowy program wykorzystania elektrycznych samochodów dostawczych FUSO Canter E-CELL, w codziennym użytku. FUSO podsumowuje, jak przebiegł projekt, przy którym współpracowali przedstawiciele władz.

W trakcie zorganizowanego w Lizbonie spotkania wicepremier Portugalii Paulo Portas, reprezentanci rządu, klienci oraz przedstawiciele Mitsubishi Fuso Truck Europe i Daimler Trucks pozytywnie ocenili codzienną wydajność innowacyjnego modelu.

„Projekt FUSO Canter E-CELL to doskonały przykład innowacyjności i współpracy portugalskiego rządu i jego agencji z FUSO oraz Daimler Trucks” – powiedział Marc Llistosella, Prezes i Dyrektor Genrealny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) oraz szef azjatyckiego oddziału Daimler Trucks.

Portugalski rząd współfinansował projekt badawczy poprzez IAPMEI – publiczną agencję ds. konkurencyjności i innowacyjności.

„Elektryczny FUSO Canter podkreśla nasze zaangażowanie w przyszłościowe myślenie i opracowywanie zrównoważonych, solidnych rozwiązań transportowych z korzyścią dla naszych klientów oraz dla całego społeczeństwa. Przeprowadzone testy dowiodły, że jesteśmy na właściwej drodze. Klienci ocenili Cantera E-CELL jako wydajną i niezawodną koncepcję, w pełni spełniającą potrzeby miejskiego transportu dostawczego” – dodał Llistosella.

 

Truck 1

W strukturach Daimler Trucks MFTBC pełni rolę centrum kompetencji w zakresie technologii hybrydowej. Bazując na tych doświadczeniach, należąca do Daimlera spółka była także odpowiedzialna za opracowanie FUSO Cantera E-CELL.

Klienci wykorzystywali pojazdy w różnych branżach
Pierwsze wnioski z testów ośmiu pojazdów wskazują, że ich możliwości okazały się wystarczające do codziennego użytku – transportu towarów na niewielkich dystansach, w obrębie miasta. Ciężarówki osiągały zasięg ponad 100 km, przekraczając tym samym przeciętny dzienny przebieg wielu ciężarówek dystrybucyjnych użytkowanych na krótkich odcinkach. Ładowność FUSO Canter E-CELL wynosi 2 tony – dla klientów to wartość niezbędna do wydajnego korzystania z floty. Jednocześnie wstępne analizy wykazały, że jego eksploatacja przyniesie znaczne oszczędności. Przejechanie 10 000 km jest tu o około 1000 euro tańsze niż w przypadku konwencjonalnej ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym.

 

Truck 3

Możliwości tych lekkich ciężarówek z napędem elektrycznym zostały wystawione na próbę w zróżnicowanych warunkach. Służby komunalne w Lizbonie wykorzystały Cantera E-CELL do prac ogrodniczych i porządkowych, w Porto pojazd służył do zbierania odpadów nadających się do recyklingu, a w miejscowościach Sintra, Abrantes i Cascais – do utrzymywania terenów zielonych. Firma Transporta używała Cantera do realizacji usług dystrybucyjnych na krótkich dystansach, zaś dostawca energii REN – w celach transportowych, na potrzeby magazynów gazu w miastach Sines i Pombal. Kolejny egzemplarz pomagał narodowemu dostawcy usług pocztowych, firmie CTT, w przewożeniu towarów między centrami dystrybucji w Lizbonie i Coimbrze.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!