Scania wprowadza hybrydową ciężarówkę P320 Euro 6, która może być napędzana paliwami odnawialnymi FAME lub HVO i poruszać się wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego.
Wraz z hybrydowym układem napędowym montowane są kabiny typu P lub G. Silnik wysokoprężny to znana, 5-cylindrowa, 9-litrowa jednostka o mocy 320 KM.
W modułowy układ napędowy wbudowany jest elektryczny silnik o mocy 150 kW (201 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm. Znajduje się on między silnikiem diesla, a specjalną wersją zautomatyzowanej skrzyni E-GRS895 ze sterowaniem Scania Opticruise, bez pedału sprzęgła. Użyteczna pojemność akumulatorów wynosi 1,2 kWh, co równoważy żywotność baterii i zasięg pojazdu.
„W typowych warunkach oszczędność na paliwie dochodzi do 18% w porównaniu z dieslem. Zmniejszenie emisji CO2 można wzmóc stosując paliwa alternatywne zamiast tradycyjnego oleju napędowego. Silnik elektryczny i duży zasób energii jest zarezerwowany przede wszystkim dla końcowego odcinka drogi, na obszarach miasta szczególnie chronionych przed hałasem i spalinami oraz wewnątrz hal.” mówi Magnus Höglund odpowiedzialny za alternatywne układy napędowe w Scania Trucks
Większość oszczędności bierze się z odzysku energii hamowania. Za pozostałą część odpowiada okres, gdy silnik Diesla jest wyłączony oraz inteligentne sterowanie akcesoriami. Przy zastosowaniu paliw alternatywnych, takich jak HVO, emisja CO2 może być ograniczona o 92%.
Pierwsza, hybrydowa Scania zostanie dostarczona nabywcy w 2016 r. W rejonach, gdzie dostępne są biopaliwa, takie jak HVO można osiągnąć redukcję emisji CO2 o 92%.
Komentarze