Schenker liderem na polskim rynku TSL wg Rzeczpospolitej

, 2 lipca 2007, 0:00

Tradycyjnie już w czerwcu Rzeczpospolita opublikowała wyniki badań firm z branży Transport Spedycja Logistyka, które corocznie przygotowuje zespół pod kierunkiem prof. Haliny Brdulak z Zakładu Transportu i Logistyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. To już 11 edycja rankingu, przy czym w tym roku po raz pierwszy nominowane firmy otrzymały statuetki Mobile – nagrody magazynu „Logistyka Transport Spedycja”, dodatku do dziennika „Rzeczpospolita”. W imieniu firmy Schenker nagrodę odebrał Janusz Górski, Prezes Schenker Sp. z o.o.

Analiza polskiego rynku TSL w 2006 wskazuje, że dynamika przychodów firm ukształtowała się na bardzo wysokim poziomie. Schenker uzyskał przychody na poziomie 857 mln złotych. Wysokie przychody są wynikiem dobrej koniunktury gospodarczej, nowych inwestycji i wzrostu obrotów w handlu zagranicznym. „W 2006 roku rozwój branży transportowej wyniósł 22%, a wartość tego rynku szacuje się na 25-26 mld zł” – powiedziała prof. Halina Brdulak.

Schenker powtórzył swój sukces z poprzedniej edycji rankingu, utrzymując pozycję lidera w kategorii wielkości przychodów ze sprzedaży podstawowej w 2006 w kategorii usługi logistyczne.
Wysokie wskaźniki ekonomiczne, które w zeszłym roku osiągnął Schenker na polskim rynku uplasowały firmę na 3 miejscu w generalnej klasyfikacji, po Trade Trans sp. z o.o i Grupie CTL.

„W 2006 r. Schenker zanotował dwucyfrowe przyrost w zakresie sprzedaży we wszystkich obszarach biznesowych, szczególnie wysokie wzrosty miały miejsce w działalności międzynarodowej – lądowej, morskiej i lotniczej. Do dobrych wyników przyczynił się także zakup przez Deutsche Bahn – amerykańskiego operatora logistycznego BAX Global, specjalizującego się w przewozach lotniczych, głównie na rynku azjatyckim i amerykańskim” – wyjaśnia Janusz Górski, Prezes Schenker Sp. z o.o.

 

Komentarze

Brak komentarzy