General Logistics Systems B.V. (GLS), Amsterdam, europejska firma świadcząca usługi przewozu paczek, ekspresowe i logistyczne, zanotowała w roku finansowym 2006/07 wynik wskazujący na większą ilość paczek, większą sprzedaż oraz zysk, będący kontynuacją pozytywnego trendu lat poprzednich.
Przychód firmy wzrósł o 4.3% do 1.6 miliarda euro, EBITA o 15.4%, do wysokości 179.4 miliona euro. Ilość nadanych paczek wzrosła w 2006/07 o 7.7% do 311 milionów. Ilość przesyłek międzynarodowych wzrosła o 20% – szczególnie mocny współczynnik wzrostu, który obrazuje nieustanne inwestycje oraz rozwój europejskiej sieci GLS.
W poprzednim roku wydatki inwestycyjne osiągnęły poziom 75 milionów euro. Największe z nich to nowe sortownie oraz filie w Niemczech, Francji, Danii oraz na Węgrzech. Dodatkowo GLS poczynił wiele działań mających na celu umocnienie swojej obecności w całej Europie. We wrześniu 2006 r. przejęcie firmy ABX Belgium Distribution zostało zakończone umocnieniem obecności firmy na ważnym rynku w krajach Beneluksu. We Włoszech, firma GLS pozyskała 3 dodatkowe obszary franczyzowe, tym samym zwiększając ilość filii zarządzanych przez GLS do 21.
Poza inwestycjami w infrastrukturę, w centrum szczególnego zainteresowania pozostają inwestycje oraz ciągły rozwój technologii informatycznych. W ostatnim roku finansowym firma GLS wymieniła 12.000 skanerów i obecnie wdraża nową technologię skanowania w całej grupie, a także przygotowuje rozwiązania internetowe dla całej floty samochodów kurierskich, które pozwoli na przyspieszenie możliwości śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym.
„Spodziewamy się, iż w roku 2007/08 rynek wciąż będzie wysoko konkurencyjny”, wyjaśnia Rico Back, CEO GLS B.V., Amsterdam. „Ze względu na poczynione oraz trwające inwestycje w strukturę sieci oraz systemy IT, a także przejęcia, GLS ma dobrą pozycję, by z sukcesem sprostać temu wymaganiu”.
Celem Grupy GLS jest uzyskanie do roku 2009 zysku przed opodatkowaniem na poziomie 200 milionów euro. Na obecny rok biznesowy zaplanowano także umocnienie pozycji we Włoszech oraz Hiszpanii. Przewidziane jest też wejście firmy na rynek rumuński.
Komentarze