Iveco na targach RAI w Amsterdamie

, 26 października 2007, 0:00

Iveco prezentuje ofertę swoich produktów na odbywającej się aktualnie Europejskiej Wystawie Transportu Drogowego RAI w Amsterdamie.
Z jednej strony będzie ona koncentrować się wokół innowacji technologicznych związanych z napędami alternatywnymi, z drugiej zaś, nacisk położony będzie na uzupełnieniu palety produkowanych pojazdów o lekki samochód terenowy.
Na wystawie międzynarodowy debiut będzie mieć Massif – spadkobierca modelu Fiat Campagnola.

Iveco uważa troskę o środowisko naturalne za jeden z fundamentalnych aspektów realizowanego rozwoju produktów, zwłaszcza w odniesieniu do emisji CO2. Stąd też wysokie zainteresowanie napędem hybrydowym spalinowo-elektrycznym, w którym zastosowano silnik Diesla współpracujący w układzie równoległym z silnikiem elektrycznym. Efektem tego są prototypowe wersje Daily i Eurocargo Hybryd, które na targach prezentowane będą w barwach dwóch dużych klientów Iveco, firm FedEx i TNT.
Iveco współpracuje z firmami FedEx oraz TNT w zakresie doskonalenia technologii hybrydowych w samochodach stosowanych w ruchu miejskim, przygotowując je do akcji marketingowej na szeroką skalę. To kolejny krok na drodze, którą podąża Iveco w zakresie rozwoju technologii opartych na koncepcji równoległego napędu hybrydowego, dającego oszczędności w zużyciu paliwa do 30% w warunkach miejskich.
Uzupełnieniem prezentacji jest Iveco Daily CNG napędzane nowym 3-litrowym silnikiem z wielopunktowym wtryskiem gazu ziemnego.

Samochody terenowe to kolejny ważny element ekspozycji Iveco, w którym szczególny nacisk położono na samochody segmentu lekkiego. Obok niedawno wprowadzonego na rynek Daily 4×4, które zostało zaprojektowane tak, wyjść na przeciw oczekiwaniom profesjonalistów segmentu lekkiego, na targach RAI Iveco przygotowało także światową premierę samochodu Massif – samochodu przeznaczonego do pracy w terenie.

Zaakcentowano także rolę jaką w strategii marketingowej Iveco odgrywa sponsoring. Obok roli, jaką Iveco odgrywa jako sponsor drużyny rugby All Blacks, na stanowisku zaprezentowano także działania Iveco jako oficjalnego dostawcy zespołu wyścigowego Ferrari (Ferrari Racing Team) z nowymi Daily 40C15 oraz ciągnikiem Stralis AS napędzanym najnowszym silnikiem Cursor 13 Euro 5 o mocy 560 KM. Samochody te znajdą się obok bolidu Ferrari F2007 – wersji aktualnie biorącej udział w mistrzostwach Formuły 1.

Na ekspozycji Iveco zajmującej łącznie powierzchnię 3000 m2 znajdują się także Daily oraz modele Eurocargo, z nowymi podwójnymi kabinami, idealne do transportu osób. Jest także Trakker 6×6 z silnikiem Cursor 13 450 KM oraz Stralis z kabiną Active Day i silnikiem 320-konnym w konfiguracji 4-osiowej. Model ten, opracowany przez należącą do Iveco firmę Astra, specjalizującą się w ciężkich pojazdach do prac ziemnych, wyposażony został w pojedynczą oś napędową oraz 3 osie skrętne, dzięki czemu charakteryzuje się wyjątkową manewrowością. Jest to szczególnie przydatne w takich zastosowaniach jak transport drogowy materiałów budowlanych.

Iveco w badaniach napędów alternatywnych: ALTRA
ALTRA to firma należąca do Iveco, która już od ponad 15 lat rozwija napędy alternatywne: hybrydowe, elektryczne, spalinowo-elektryczne, wodorowe ogniwa paliwowe. ALTRA pełni rolę łącznika pomiędzy środkami badawczymi a platformą produktową Iveco, zapewniając optymalne warunki eksploatacji dla nowych rozwiązań, które wykraczają poza stadium prototypu a nie weszły jeszcze w fazę produkcji seryjnej. ALTRA specjalizuje się także w obsłudze posprzedażnej klientów, dysponując bogatą specjalistyczną siecią serwisową.

 

Komentarze

Brak komentarzy