Grupa Volvo sprzedała w ubiegłym roku w Polsce ponad 4 500 pojazdów, wykorzystując wzrostowy trend całego rynku. Jaki model działania obrała firma na bieżący rok?
Grupa Volvo zorganizowała konferencję, na której podsumowała miniony rok i podzieliła się szczegółami strategii działania na najbliższe miesiące. W 2015 r. grupa zanotowała wzrost sprzedaży. O 5% poprawiły się wyniki Renault Trucks, a aż o 16,4% Volvo Trucks. 2016 ma być rokiem szczególnego skupienia na tematach związanych z ekonomiką paliwową, bezpieczeństwem oraz ofertą firmy dla segmentu budowlanego. Ma to swoje odzwierciedlenie w realizowanych oraz planowanych na ten rok kampaniach sprzedażowych oraz aktywnościach marketingowych i komunikacyjnych firmy.
Drobne zmiany organizacyjne
Od pierwszego marca główny dział sprzedaży grupy Volvo (Truck Sales) zostanie podzielony na kilka oddziałów, po jednym dla każdej marki: Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Truck. Każda marka będzie niezależnie zarządzać sprzedażą, dzięki czemu strategia każdego brandu będzie bardziej klarowna i przejrzysta. Doprowadzi to także do swego rodzaju wewnętrznej konkurencji pomiędzy oddziałami. Zmiana ma charakter globalny, ale raczej nie będzie miała dużego znaczenia dla rynku Polskiego.
Korzyści z inwestycji
W ostatnich latach Grupa Volvo dużo inwestowała w infrastrukturę na polskim rynku. Efekt to między innymi 41 punktów serwisowych (część dwu-, część jednomarkowych), ale także nowa polityka sprzedaży. Obecnie Volvo opiera swoją strategię na rozmowach z klientami i odpowiadaniu na ich potrzeby. Przeszło ze sprzedaży transakcyjnej na konsultacyjną, a rentowność biznesu pozwala kreować i budować dedykowane oferty. Ich nieodłącznym elementem jest połączenie sprzedaży pojazdu z pakietem usług i ubezpieczeniem. Już teraz średnio prawie 50% sprzedanych samochodów jest finansowanych w ramach usług finansowych Volvo (VFS). Co drugi pojazd wyjeżdża z pakietem ubezpieczeniowym i serwisowym. Podobne inwestycje infrastrukturalne, jakie poczyniła grupa, w krótkim czasie będą musieli zrealizować także inni producenci – w tym Volvo upatruje swojej szansy na lepsze wyniki.
Szkolenia kierowców
Grupa Volvo przeprowadza coraz więcej szkoleń w zakresie ekonomicznej jazdy. Firma posiada obecnie w Polsce na stałe czterech instruktorów i po jednym zestawie szkoleniowym z każdej marki (Renault i Volvo). Zainteresowanie jest na tyle duże, że instruktorzy nie są w stanie przeszkolić wszystkich chętnych. Z tego powodu chcą, żeby część pracy szkoleniowej przejęli instruktorzy z dużych flot. Koszt szkolenia to 120€. Trwa cały dzień i składa się z następujących części: teoria, obsługa samochodu, eco driving (dwa przejazdy).
Ekonomika, bezpieczeństw, oferta budowlana
„Volvo Trucks Fuel Concept – Nasz Koncept na Twoje Oszczędności” to hasło kampanii sprzedażowej Volvo Trucks w Polsce, skupionej na produktach i usługach Volvo wspierających oszczędzanie paliwa, która realizowana była na rynku polskim przez cały prawie ubiegły rok. Oferowane w ramach kampanii samochody ciężarowe Volvo Trucks Fuel Concept, zarówno ciągniki siodłowe, jak i podwozia, w bazowej konfiguracji zawierały elementy, które pomagają firmom transportowym oszczędzać paliwo i tym samym osiągać większe zyski. Mowa tu, m.in., o skrzyni biegów I-Shift wraz z oprogramowaniem ekonomicznym, funkcji I-See – unikatowym układzie, który uczy się topografii drogi, zapisuje ją w centralnej bazie danych i wykorzystuje w czasie jazdy, aby redukować zużycie paliwa – nawet o 5%, czy inteligentnym tempomacie I-Cruise.
Integralną częścią kampanii Volvo Trucks Fuel Concept była ogólnopolska rywalizacja pod nazwą Volvo Trucks Fuel Concept Challenge. W konkursie, skierowanym do firm transportowych, które zakupiły pojazdy w kampanii, który polegał na osiąganiu jak najniższych wyników zużycia paliwa podczas zwykłej pracy pojazdów w paliwooszczędnej specyfikacji, wzięło łącznie udział 53 klientów Volvo Trucks w Polsce, z 78 pojazdami.
Ubiegłoroczna kampania, jak i towarzyszący jej konkurs Volvo Trucks Fuel Concept Challenge, zostały już zakończone, natomiast w tym roku Fuel Concept powraca w nowej, zmodyfikowanej odsłonie, jaką jest FUEL & SAFE CONCEPT – nowe rozwiązanie skierowane do klientów zorientowanych na niskie zużycie paliwa oraz doceniających wartość dodaną, płynącą z ochrony kierowcy, jaką daje najbezpieczniejsza na świecie kabina samochodu ciężarowego Volvo FH.
Bezpieczeństwo jest nie tylko jednym z filarów kampanii FUEL & SAFE CONCEPT, ale także edycji LIGHT & SAFE CONCEPT. Tworzą ją pojazdy Volvo FH i Volvo FM zaprojektowane dla zapewnienia maksymalnej ładowności, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa kabiny – ich oferta kierowana jest do klientów wymagających niskiej masy pojazdu i jednocześnie zorientowanych na zapewnienie bezpieczeństwa jego kierowcy.
W tym roku powraca konkurs The Drivers’ Fuel Challenge by Volvo Trucks”. W jego tegorocznej edycji, poza rywalizacją na rynku polskim, rozegrane zostaną również finały: regionalny – w ramach rynku Baltic Sea Market, którego częścią jest polska organizacja Volvo Trucks, oraz finał globalny.
Kontynuując swoje działania na rzecz poprawy wydajności w transporcie budowlanym, Volvo Trucks wprowadziło w 2015r. na rynek serię nowych rozwiązań, w tym, między innymi: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo dla pojazdów z podwójną osią przednią, System Automatycznej Kontroli Trakcji, podwójną oś przednią o większej nośności, pięcioosiowe pojazdy 10×4 i 10×6, czy Podnoszoną Drugą Oś Napędową w układzie Osi Tandem. Oprócz Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16, oferta pojazdów budowlanych Volvo Trucks obejmuje Volvo FL 4×4 o DMC do 18 ton i Volvo FE o DMC do 26 ton.
Komentarze