Grupa Transmec poszerzyła składający się z 150 pojazdów firmy Kögel park maszyn o kolejnych 30 sztuk nowego modelu Kögel Cargo Rail z zabudową FlexiUse oraz wyposażeniem RoRo.
Nowe naczepy gwarantują uniwersalne zastosowanie w transporcie kołowym, szynowym i morskim. Nadwozie naczepy może zostać dostosowane do najróżniejszych zadań transportowych dzięki zapewnieniu dużego zakresu regulacji. Dodatkową zaletą tych naczep kurtynowych bez burt jest ich podwójna kodyfikacja. Dzięki temu pojazdy te są nie tylko przydatne do szerszego spektrum zadań transportowych, lecz także pozwalają na uzyskanie przez grupę Transmec znacznych oszczędności nakładów finansowych i czasu. Umożliwiają bowiem łatwe zastosowanie w różnych typach transportu szynowego.
Naczepa Kögel Cargo Rail może być elastycznie ładowana na powszechnie stosowane wagony kieszeniowe. Dzięki zastosowaniu modułowej budowy, także w przypadku Cargo Rail możliwe jest zastosowanie znanej, uniwersalnej zabudowy FlexiUse firmy Kögel. Jak w przypadku wszystkich pojazdów Kögel, cała rama jest zabezpieczona powłoką KTL-Nano-Ceramic i następnie pokrywana powłoką lakierowaną, co stanowi trwałą ochronę antykorozyjną.
Zabudowa naczep Transmec zapewnia zakres 12 stopniowej regulacji po 25 mm z przodu i 4 zakresy po 50 mm z tyłu. Pozwala to na niezależną regulację nadwozia z przodu o 300 mm i z tyłu o 200 mm. Umożliwia to zastosowanie do codziennego transportu towarów o wysokości wewnętrznej od 2500 mm do 2800 mm z przodu oraz od 2600 do 2800 z tyłu. Stelaż zamykający na dachu gwarantuje, że dwuskrzydłowe tylne drzwi portalowe z aluminium ze zoptymalizowaną uszczelką, stanowiące seryjne wyposażenie modeli Cargo z nadwoziem FlexiUse, będą dostosowane do wybranej wysokości zabudowy. Nadwozie oczywiście spełnia wymagania wytrzymałościowe odnośnie zabudów wzmocnionych wg DIN EN 12642 Code XL, dzięki czemu nie jest konieczne dodatkowe zabezpieczenie przy załadunku kształtowym.
Zabudowa FlexiUse pozwala na uzyskanie podwójnej kodyfikacji transportu kolejowego dla naczep kurtynowych bez burt. W zależności od ustawienia wysokości zabudowy, dla wysokości wewnętrznej wynoszącej 2650 mm przyznana została kodyfikacja P385, a przy maksymalnej wysokości 2750 mm kodyfikacja P395. Pozwala to na zastosowanie naczepy na różnych trasach kolejowych.
Na specjalne zamówienie naczepy mogą zostać przystosowane do transportu na statkach i promach poprzez zastosowanie wyposażenia RoRo z zamkniętą płytą ślizgową o grubości ośmiu milimetrów, czterech par wysokiej wytrzymałości pierścieni mocujących o nośności 12 000 kg oraz oznakowania zgodnego z normą DIN EN 29367-2. Nośność podłogi została zwiększona do nacisku osi wózka do 8000 kg. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu perforowanej zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix z 13 parami mocowań o nośności 2000 kg na mocowanie. 16 par pasów mocujących zamocowano na stałe do ramy zewnętrznej. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji, zastosowano 2 milimetrowej grubości płytę stalową o wysokości 2500 mm. Tylna część pojazdu jest na całej szerokości zabezpieczona wymaganym przez włoskie przepisy profilem ochronnym powyżej zamków drzwi. Dodatkowo naczepy są wyposażone w boczne, przesuwane kurtyny w wersji odpornej na akty wandalizmu oraz w 21 pionowych, aluminiowych listew na każdą stronę. Inne elementy wyposażenia specjalnego obejmują między innymi stalowy wspornik świateł, skrzynkę adaptera ADR, gaśnicę oraz wiele innych elementów.
Komentarze