Kögel zaprezentuje na wystawie IAA 2016 w Hanowerze nową generację naczep Kögel Light z firanami bocznymi. Zaprojektowana całkowicie na nowo naczepa Kögel Light plus ma ramę i konstrukcję specjalnie zoptymalizowaną pod kątem obciążenia użytkowego i wagi.
Dzięki niskiej masie własnej od 4775 kilogramów z indywidualnym wyposażeniem oraz 5145 kilogramów z wyposażeniem podstawowym naczepa jest szczególnie ekonomiczna. Techniczna masa całkowita wynosi 39 000 kilogramów, a techniczna ładowność sprzęgu siodłowego – 12 000 kilogramów.
Nowa rama o lekkiej konstrukcji
Ta rama podwozia naczepy Kögel Light plus, zoptymalizowana pod kątem uzyskania jeszcze większego obciążenia użytkowego i wykonana z lekkiej konstrukcji stalowej, ma wysokość szyjki ramy wynoszącą 120 milimetrów. Ze zmniejszenia o 60 milimetrów w stosunku do poprzedniego modelu wynikają korzyści w zakresie użytkowej wysokości wewnętrznej. Zastosowanie wysokiej jakości stali drobnoziarnistej gwarantuje wysoką stabilność i trwałość pomimo zastosowania mniejszej ilości materiału. Wmontowane belki poprzeczne równomiernie i optymalnie rozprowadzają obciążenie użytkowe na powierzchni ładunkowej. W ramach tworzenia nowej konstrukcji przyczepę Kögel Light plus wyposażono w nowy profil ramy zewnętrznej. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie ładunku w ramie zewnętrznej ze stali Vario-Fix również w przypadku zastosowania burt dostępnych opcjonalnie od drugiego kwartału 2017 r. 13 par pierścieni mocujących, dołączanych seryjnie, jest teraz dostępnych z bocznymi hakami mocującymi ułatwiającymi obsługę. Są one przystosowane do działania siły rozciągającej o wartości 2500 kilogramów.
Nowa budowa o lekkiej konstrukcji
Ściana przednia z przednimi pojemnościowymi kłonicami narożnymi i tylnymi kłonicami narożnymi oraz drzwi portalowe w ścianie tylnej w ramach wyposażenia podstawowego są wykonane z aluminium. Opcjonalnie dostępne są drzwi portalowe z lekkich i bardzo stabilnych duroplastycznych paneli warstwowych z wypełnieniem w postaci rdzenia w kształcie plastra miodu – rozwiązanie stosowane w branży lotniczej. W celu dodatkowego zmniejszenia wagi opcjonalnie dostępne są poprzecznice dachu z aluminium. Kłonice narożne z przodu i z tyłu, w połączeniu z dostępnym opcjonalnie podnoszonym dachem, są znacznie węższe niż do tej pory. To z kolei skutkuje obniżeniem wagi oraz dodatkowo ułatwia załadunek i rozładunek z boku.
Wysoki stopień indywidualizacji i dopasowanie do potrzeb klientów
Nowa naczepa Kögel Light plus jest dostępna z dodatkowym wyposażeniem zmniejszającym wagę, takim jak aluminiowe felgi, wsporniki siodła, lekkie ogumienie i aluminiowe zbiorniki powietrza. Nośność podłogi w postaci przykręcanych płyt o grubości 30 milimetrów umożliwia seryjne obciążanie osi wózka widłowego wynoszące 5460 kilogramów oraz może zostać opcjonalnie zwiększona do 7200 kilogramów.
Alternatywnie dostępna jest klejona podłoga z płyt o grubości 27 milimetrów. Tym samym nie tylko zapewnia dodatkowe zmniejszenie wagi, ale także zapobiega uszkodzeniom ładunku przez śruby w podłodze – przy co najmniej takiej samej stabilności.
Naczepa Kögel Light plus posiada certyfikat zabezpieczenia ładunków wg normy DIN EN 12642 Code XL. Ta konstrukcja w połączeniu z przewidzianym do tego celu wyposażeniem, takim jak ogranicznik dla palet oraz profile wtykane, posiada certyfikat do transportu napojów.
Powłoka KTL: ochrona przed korozją
Tak jak w przypadku wszystkich pojazdów Kögel dla branży spedycyjnej również cała rama pojazdu w naczepie Kögel Light plus jest trwale zabezpieczona przed korozją powłoką z zastosowaniem technologii nanoceramicznej KTL, a następnie lakierowana.
– „W związku z opodatkowaniem zależnym od emisji CO2, które ma zostać wprowadzone od roku 2020, a także powstawaniem coraz cięższych ciągników, w przyszłości naczepy o lekkiej konstrukcji będą nabierały znaczenia” – mówi Thomas Eschey, prezes i dyrektor ds. produkcji i technologii w firmie Kögel. „Dzięki naczepie Kögel Light plus oferujemy naszym klientom pojazd, który zapewnia większe obciążenie użytkowe, generuje niższe koszty eksploatacji i tym samym obniża emisję CO2”.
Komentarze