Kto smaruje, ten jedzie

, 21 lipca 2008, 0:00

Smarowanie siodeł ciągników należy do niezbędnych aczkolwiek niekoniecznie ulubionych czynności przy taborze samochodowym. Firma Jost oferuje urządzenie LubeTronic-5Pornt, które jest systemem centralnego smarowania siodła.

Kiedy pojazd nie jest wyposażony w układ centralnego smarowania, lub kiedy nie jest zamontowane siodło o ograniczonej obsłudze, konieczne jest regularne, manualne smarowanie siodła. Lube Tronic to mały i kompaktowy układ centralnego smarowania do siodeł ciągnikowych, który pozwala oszczędzić czas. Zawsze stała, jednakowa i regularnie dozowana porcja smaru ze smarownicy powoduje, że zapas jego wystarcza na około 1 rok.
LubeTronic również do JSK DH

LubeTronic oferuje również wyraźne ułatwienie w przypadku siodeł z regulacją zmiany wysokości (JSK DH). W przypadku siodła o ograniczonej obsłudze JSK 37 EW urządzenie LubeTronic zapewnia automatyczne smarowanie zamka siodła oraz przegubów układu regulacji wysokości. Dzięki temu czynności konserwacyjne zostały wyraźnie zredukowane a ich koszty obniżone nawet o 50%.
Szczegóły systemu:

Rozprowadzanie smaru może być realizowane w dwóch trybach:
a) przy użytku o niskim zapotrzebowaniu na smar (np. sprzęganie sporadyczne, ruch długodystansowy)
b) przy użytku o wysokim zapotrzebowaniu na smar (np. częste sprzęgania, eksploatacja terenowa)

– dawka smaru jest dozorowana elektronicznie; jeśli dozorowana dawka okaże się zbyt mała, istnieje możliwość wymuszenia dodatkowej dawki
– zapas smaru wystarcza na około 1 rok eksploatacji
– elektroniczna kontrola stanu uzupełnienia z sygnalizacją diodą LED 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!