Nowa opona Dunlop do transportu miejskiego

, 26 października 2008, 0:00

Dunlop wprowadza oponę Dunlop SP372 City. Nowa opona jest przeznaczona na osie sterujące lub na wszystkie osie do pojazdów wykorzystywanych w transporcie miejskim, takich jak autobusy miejskie, śmieciarki oraz wszelkie inne pojazdy, operujące w trudnych miejskich warunkach. 

Wzmocniona ściana boczna, odporność na częste zatrzymywanie się i ruszanie, wypełnianie norm dotyczących hałasu oraz zwiększony komfort – to najważniejsze cechy tej opony, decydujące o przydatności SP372 City w ruchu miejskim. Jej dodatkowymi atutami są dobre właściwości jezdne i krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni.

Nowa opona Dunlop SP372 City zapewnia wyjątkowo wysokie przebiegi. Jej solidna konstrukcja i specjalnie wzmocniona ściana boczna zabezpieczają ją podczas częstego wjeżdżania na wysokie krawężniki i jazdy po nierównych, dziurawych ulicach.

Nowy wzór bieżnika z głębokimi rowkami powoduje skrócenie drogi hamowania oraz polepszenie własności trakcyjnych na mokrej nawierzchni, co sprawia, że opona zachowuje swoje znakomite osiągi przez cały rok. Jest ona oznaczona symbolem M+S, co oznacza, że jest oponą całoroczną.

Bieżnik opony wzmocniono dodatkowo, aby był jeszcze bardziej odporny na przecieranie się, zapewniał niski poziom hałasu i zwiększony komfort. Oponę Dunlop SP372 City można pogłębiać, a także bieżnikować.

Dunlop SP372 City jest ma szeroki, pięciożebrowy bieżnik wyposażony w lamelki brzegowe oraz lamelki typu Flexomatic, które zapewniają wysokie przebiegi, dobrą sterowność i niski poziom hałasu.

„To pierwsza opona ‘drugiej generacji’ Dunlopa dla pojazdów do transportu miejskiego. Jestem pewien, że nowa generacja opon spełni wymagania wszystkich operatorów w branży transportowej oraz zostanie dobrze przyjęta przez kierowców i pasażerów. W porównaniu z poprzedniczka – SP741 City, nowa opona oferuje o 15% bardziej równomierne zużycie bieżnika, 10% wyższe przebiegi oraz 5% większą odporność na ścieranie. Poprawione zostało także hamowanie na mokrej nawierzchni” – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Goodyear Dunlop Tires Polska.

W przypadku, gdy opona Dunlop SP372 City jest używana na osi sterującej, Dunlop rekomenduje zastosowanie na oś napędową opony Dunlop SP531 City, która została zaprojektowana specjalnie do poradzenia sobie z ciasnymi promieniami skrętu, występującymi w ciężarówkach przeznaczonych do transportu miejskiego.

Opona Dunlop SP372 City jest dostępna w rozmiarze: 275/70R22.5 148/145 J (152/148 E). Rozmiar 295/80R22.5 152/148 J (154/150 E) zostanie wprowadzony wiosną 2009 roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!