Test „Zużycie energii”

, 9 listopada 2008, 0:00

Wyniki testu certyfikowanego przez niemiecki instytut Dekra wskazują, że nowa opona Continental CSEasy SC20 jest wyjątkowo ekonomiczna w eksploatacji dzięki swemu niskiemu współczynnikowi oporu toczenia. Test został przeprowadzony w obecności dziennikarzy prasy branżowej. 

Wyniki testu “Zużycia energii” wyraźnie dowiodły, że opona Continental CSEasy SC20 jest od 3.7% do 12.8% bardziej ekonomiczna w eksploatacji w porównaniu do produktów konkurencji. Hans-Jürgen Sauerwald, szef zespołu testującego w dziale biznesowym Opon Przemysłowych Continental wyjaśnia, jak wyniki i znaczenie ekonomiczne testu przekładają się na codzienną pracę: „Niższy współczynnik oporu toczenia oznacza dla firm oszczędność od 257 do nawet 900 euro rocznie w przeliczeniu na każdy wózek widłowy, który jest eksploatowany przez 6 tysięcy godzin rocznie.“


Inżynierowie testowi z instytutu Dekra, oraz firmy Continental, w towarzystwie grupy dziennikarzy branżowych spotkali się w dniach 4 -5 września br. w „Energyland” – dystrykcie Elbe-Elster pomiędzy Berlinem, a Dreznem, regionie charakteryzującym się odkrywkowymi kopalniami węgla. Oprócz opon Continental CSEasy SC20, testom poddano sześć następujących opon pełnych: Bergougnan Elite XP, Solideal Magnum, Watts Premia, Marangoni Eltor 5, Gumasol Softy NP80 and Trelleborg Rota VP15.
Kandydatki do testu – opony o rozmiarze 225/75 – 10 (23 x 9 – 10) na osi ładunkowej oraz 180/70 – 8 (18 x 7 – 8) na osi tylnej zostały zamontowane na elektrycznym wózku widłowym Still RX60-25. Instytut Dekra potwierdził prawidłowy przebieg testów. Ilość energii potrzebnej na pokonanie określonego dystansu została zmierzona i zaznaczona liniami świetlnymi. Przez całą długość trasy wózki utrzymywały średnią, uprzednio określoną prędkość. 30 metrowy odcinek testowy wykorzystany w badaniu jest opisany w Wytycznej 2198 zgodnie ze standardami VDI. Odczyty z urządzeń pomiarowych posłużyły do określenia średniej wartości zużycia energii w oparciu o kilka rund jazd testowych każdego wózka na prostym odcinku, podczas których operatorzy wózków musieli wykonywać określone manewry oraz korzystać z podnośnika. 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.212.*, 19 listopada 2008, 0:00 0 0

Niedługo za sprawą opon samochody w ogóle nie będą potrzebowały paliwa :-) , a opony w wózkach będą nieśmiertelne!

Odpowiedz

83.24.212.*, 19 listopada 2008, 0:00 0 0

Niedługo za sprawą opon samochody w ogóle nie będą potrzebowały paliwa :-) , a opony w wózkach będą nieśmiertelne!

Odpowiedz