Strategia TNT na niełatwy rok

, 5 stycznia 2009, 0:00

Rynek krajowy, przesyłki specjalne, Daleki Wschód – oto priorytety TNT Express Poland na 2009 rok. TNT Express Poland wchodzi w kolejny rok z ostrożnym optymizmem. Firma utrzymała mocną pozycję na rynku ekspresowych przesyłek międzynarodowych i umocniła swą pozycję na rynku krajowym (wzrost udziałów do 6,5 proc.). W 2008 r. baza jej klientów zwiększyła się o ponad 30 proc., zaś wartość sprzedaży usług krajowych w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o 48 proc.

Liczba przesyłek przetransportowanych przez TNT wzrosła o ponad 30 proc. wobec ubiegłego roku. Największe przyrosty odnotowaliśmy w segmencie przesyłek krajowych, w ramach którego sprzedaż zwiększyła się o 48 proc. Cieszy nas to, gdyż wzrost aktywności TNT na rynku przesyłek krajowych stanowi jeden z głównych filarów naszej strategii na najbliższe lata – mówi Robert Mianowski, Dyrektor Generalny TNT Express Poland – Dobre tegoroczne wyniki, to m.in. efekt niedawnych inwestycji: zwiększyliśmy liczbę oddziałów do 27, rozbudowaliśmy centra przeładunkowe w Warszawie, Gdańsku i Katowicach, zwiększyliśmy powierzchnie magazynowe w największych naszych lokalizacjach, wprowadziliśmy nowy system zarządzania flotą.

Klienci docenili efekty działań firmy, przyznając jej – już po raz trzeci z rzędu – złote godło programu „Operator Logistyczny Roku”, uznając tym samym TNT za najlepszą firmę w branży transportowo-logistycznej w Polsce. Firma uzyskała najwyższą pozycję w kategoriach standardu obsługi i zakresu świadczonych usług. Jako bezkonkurecyjny oceniono jej serwis kurierski: zarówno ten międzynarodowy, jak krajowy i miejski.

Mimo szybkiego rozwoju w ostatnich latach, rynek przesyłek ekspresowych w Polsce dysponuje nadal wielkim potencjałem wzrostu. Dlatego – mimo, iż z niepokojem obserwujemy tempo w jakim zwalnia polska gospodarka, jesteśmy ostrożnymi optymistami – deklaruje Robert Mianowski – Wobec odczuwalnego spowolnienia na rynku przesyłek międzynarodowych będziemy wykorzystywać potencjał TNT na rynku krajowym oraz silniej promować ofertę przesyłek na Daleki Wschód.

Według prognoz TNT, w przyszłym roku rynek przewozów ekspresowych wyraźnie zwolni. Jego tempo wzrostu, uzależnione od kondycji gospodarki oraz nastrojów konsumentów, wyniesie zdaniem ekspertów firmy 4 – 5 proc.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!