Wdrażanie nowych technologii w motoryzacji jest czynnikiem wymuszającym na producentach środków smarowych wprowadzenie do oferty produktów spełniających coraz wyższe wymagania jakościowe. Za sprawą ciągłego zaostrzania przepisów regulujących emisję szkodliwych substancji do środowiska z samochodowych systemów wydechowych, zmiany technologiczne wprowadzane są rokrocznie. By elastycznie dopasowywać ofertę do zmian zachodzących w segmencie olejów klasy HDDO, Orlen Oil poszerzył gamę produktów Platinum Ultor o dwa nowe oleje.
Pierwszym z nich jest olej Platinum Ultor CNG CF-4 15W-40 dla silników samochodów ciężarowych i autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Formuła oleju Platinum Ultor CNG zapewnia doskonałą ochronę jednostek napędowych zasilanych gazem CNG, charakteryzujących się innymi parametrami pracy w porównaniu do tradycyjnych silników Diesla. Stosowanie paliwa gazowego CNG oraz specjalnie przystosowanego oleju znacząco wpływa na obniżenie emisji substancji szkodliwych. Przyczynia się także do zmniejszenia poziomu hałasu, co jest szczególnie istotne w dużych miastach, gdzie ten typ zasilania stosowany jest coraz częściej w taborze komunikacji miejskiej.
Olej spełnia wymagania: Mercedesa – MB 226.9, MAN 3271, Volvo CNG, Renault Truck RGD.
Kolejnym nowym produktem jest Platinum Ultor Max 5W-40 – syntetyczny olej silnikowy, przeznaczony dla najbardziej obciążonych współczesnych silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych, sprzętu budowlanego i autobusów.
Pozostałe oleje linii Platinum Ultor, dzięki udoskonalonej formulacji, uzyskały kolejne aprobaty i dopuszczenia producentów. Olej Platinum Ultor Plus CI-4 15W-40 do posiadanych aprobat i certyfikatów dodał nową aprobatę MB-Approval 229.1, potwierdzono ponadto spełnienie wymagań norm: Volkswagen 505.00, Scania (dotyczy silników Scania Euro 3 i Euro 4 z okresami międzywymianowymi 60.000 km), Deutz DQC-III-05, Detroit Diesel 7SE 270, Caterpillar ECF-1a. Natomiast olej Platinum Ultor CH-4 15W-40 uzyskał aprobaty Renault RVI RD/RD-2, MTU Type 2, Deutz DQC-II-05 oraz potwierdzenie wypełnienia norm: Scania (dotyczy silników Scania Euro 3 z okresami międzywymianowymi 60.000 km), DAF EUR 2 i EUR 3, Caterpillar ECF-1a.
Oferta olejów linii Ultor to również Platinum Ultor Progress 10W-40 E6/E4, syntetyczny olej dla silników spełniających najostrzejsze normy emisji substancji szkodliwych do atmosfery, produkowany według receptury „low SAPS”.
Z kolei Platinum Ultor Extreme 10W-40 to półsyntetyczny olej przeznaczony do wysokoobciążonych silników pracujących w bardzo trudnych warunkach o maksymalnie wydłużonym okresie międzywymianowym. Gwarantuje doskonałą ochronę i utrzymanie czystości silnika.
Oleje te spełniają wymagania normy emisji Euro 4 i Euro 5 dla silników wyposażonych w katalizatory SCR lub recyrkulację gazów wydechowych EGR, natomiast Platinum Ultor Progress może być stosowany do silników wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF.
Komentarze