Podczas ostatniego zlotu Master Truck można było odwiedzić stoisko firmy KH-KIPPER, która zaprezentowała różne modele swoich wywrotek.
Sterowana z kabiny kierowcy dwustronna zabudowa W2H, wyposażona w lewą hydrauliczną burtę i tylną uchylną została umieszczona na obecnym na zlocie IVECO Trakkerze 6×6. Stała prawa bura zwiększa sztywność konstrukcji. Trudnościeralną stal Hardox zastosowano do wykonania podłogi skrzyni samowyładowawczej, a ze stali Domex zrobiono burty. Takie połączenie obniża wagę zabudowy przy zachowaniu wytrzymałości. Dodatkową zaletą jest wysoka odporność na ścieranie i korozję.
Na zlocie nie zabrakło też zabudowy rynnowej W1U na podwoziu VOLVO FM 13 8×6 przeznaczonej do transportu masy bitumicznej i materiałów sypkich. Zabudowa półokrągła W1U wykonana została z Hardox-u. Zastosowanie odpornej na ścieranie stali pozwala obniżyć koszty wynikające ze zużycia i uszkodzeń elementów konstrukcyjnych.
Oprócz pokazanych na własnym stoisku, zabudowy KH-KIPPER można było zobaczyć wśród ekspozycji Mercedes-Benz Polska. Actros 4141K 8×6 wyposażono w zabudowę rynnową, a Zetros 4×4 został zabudowany modelem trójstronnym W3H, wykonanym ze stali 12G2A. Lewa hydrauliczna burta i prawa uchylna przyniosły skutek w postaci zwiększenia funkcjonalności.
Komentarze