Czteropunktowa rewolucja

, 14 grudnia 2009, 0:00

Czteropunktowy wahacz ZF dla pojazdów użytkowych zasłużył sobie na miano bardzo udanego produktu: od rozpoczęcia produkcji w 2002 r. do chwili obecnej z linii zakładu produkcyjnego ZF w Dielingen zeszło już ponad sto tysięcy jego egzemplarzy. Główną zaletą tego elementu jest to, że do prowadzenia i stabilizacji tylnej osi nie wymaga żadnej dodatkowej części. Oznacza to redukcję wagi i prostszy montaż pojazdu.

Aż do końca lat dziewięćdziesiątych, do prowadzenia i stabilizacji tylnych osi samochodów użytkowych stosowano cały szereg komponentów. Dwanaście lat temu, koncern ZF rozpoczął pracę nad połączeniem ich zadań w jednej tylko części. Efektem tych prac stał się wahacz czteropunktowy. Do dzisiaj jest on wytwarzany seryjnie w fabryce ZF w Dielingen, początkowo przy współpracy z MAN, który był też pierwszym odbiorcą tego nowego rozwiązania.

Wersja odlewana jest lżejsza

W 2007 r. koncern ZF wprowadził swój produkt na rynek w wersji odlewanej. Przy zachowaniu wszystkich pożądanych cech poprzednika, jest to produkt o wiele bardziej zaawansowany i aż o 28 procent od niego lżejszy.

Dalszy rozwój, budowa koncepcji systemu

ZF stale doskonali swój bestseller. Koncern planuje rozwój nowatorskiego systemu zawieszenia tylnej osi, opartego o wahacz czteropunktowy. Nowe rozwiązanie ma na celu obniżenie wagi pojazdu, umożliwienie transportu większych ładunków oraz zwiększenie wygody użytkowników samochodów ciężarowych. Czteropunktowy wahacz to przecież także aktywny stabilizator poprzeczny.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!