DHL Express (Poland) uruchomił nowy terminal w Wałbrzychu. Nowoczesne rozwiązania i technologie oraz automatyzacja procesów sortowania przynoszą wymierne korzyści klientom z całego regionu. Otwarcie terminala to kolejny etap realizacji strategii firmy zakładającej inwestycje w rozwój krajowej sieci logistycznej. Wartość wałbrzyskiej inwestycji wyniosła ponad 2,6 mln EUR.
Nowy terminal DHL Express jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Wałbrzychu. Zbudowany został w ciągu 150 dni roboczych, zgodnie z korporacyjnymi wymogami, obowiązującymi w DHL na całym świecie. Może obsługiwać do 8 tys. przesyłek na dobę, czyli aż o 350% więcej niż poprzedni obiekt. Tak znaczący wzrost możliwości obsługi zapewniają wdrożone rozwiązania technologiczne, m.in. liczący ponad 65 m automatyczny sorter z wydajnością 2200 paczek na godzinę.
Terminal posiada 11 bram wyposażonych w rampy hydrauliczne do obsługi samochodów ciężarowych oraz 20 bram dla samochodów dostawczych do obsługi przesyłek kurierskich paczkowych. Powierzchnia hali magazynowej to 1530 m2, biura ponad 325 m2. Terminal obsługuje przesyłki standardowe do 31,5 kg, powyżej 31,5 kg do 1000 kg oraz przesyłki niestandardowe wymagające specjalnego procesu sortowania. Przy terminalu działa Punkt Przyjęć, w którym klienci bezpośrednio mogą nadawać i odbierać przesyłki.
Otwarcie nowego obiektu przekłada się na wymierne korzyści dla klientów DHL Express. Należy do nich wydłużenie czasu obsługi przez kurierów. Dzięki zautomatyzowaniu procesu sortowania kurierzy mogą wcześniej rozpocząć dostarczanie przesyłek i później je odbierać. Zastosowanie nowych technologii monitoringu zapewnia pełne bezpieczeństwo przesyłek. W znaczący sposób zwiększy się także liczba przesyłek, które może obsłużyć terminal. To ma istotne znaczenie w czasie tzw. szczytów paczkowych, np. w okresach przedświątecznych.
Kurierzy DHL wyposażeni są w nowoczesne przenośne skanery Motorola HC 700, dzięki którym on-line mogą odbierać i przesyłać informacje o statusie realizacji zleceń odbioru przesyłek i aktualnym statusie przesyłek będących w doręczaniu. Te informacje widoczne są w systemie DHL Express, co zapewnia pełną kontrolę nad całym procesem transportowym, a klienci mogą sprawdzić status swojej przesyłki na stronie internetowej www.dhl.com.pl lub telefonicznie w Contact Center (042) 6 345 345. Na usprawnienia w obsłudze klientów oraz przyspieszenie procesu transportowego ma wpływ także dogodna lokalizacja terminala. Położony jest on w bezpośrednim sąsiedztwie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz tuż przy drodze krajowej nr 35.
– „To, czego oczekują od nas klienci, to szybkość, dokładność i niezawodność. Dzięki profesjonalnemu i zaangażowanemu zespołowi pracowników i kurierów, inwestycjom w modernizację krajowej sieci logistycznej oraz kompleksowej ofercie usług możemy te oczekiwania spełnić” – powiedział Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express (Poland).
Komentarze