Od maja 2009 oferta TRW Proequip to również przekładnie kierownicze. W chwili obecnej oferta obejmuje 33 referencje do pojazdów marki DAF, Scania, Iveco, Renault, Volvo i Dennis. Dostępne części to te same produkty, które firma TRW od lat dostarcza dla producentów pojazdów jak i do serwisów autoryzowanych jako części zamienne. Zarówno te dopiero wyprodukowane do nowych modeli pojazdów, jaki i te regenerowane fabrycznie spełniają rygorystyczne wymagania producentów pojazdów oraz surowe normy wyposażenia oryginalnego TRW.
Fabryczna regeneracja części obejmuje naprawę podzespołów z wymianą wszystkich zużytych części na nowe, oryginalne części TRW używane do produkcji nowych przekładni dla producentów pojazdów. Należy wyraźnie podkreślić, że produkty regenerowane są objęte dokładnie taką samą gwarancją jak produkty nowe.
Najważniejszym warunkiem funkcjonowania programu regeneracji jest to, aby części zostały zebrane z rynku i aby nadawały się do ponownej naprawy. Zwracana część nie może być rozmontowana, niekompletna, silnie skorodowana lub uszkodzona mechanicznie np. na skutek wypadku, niewłaściwego demontażu czy niezgodnej z technologią producenta naprawy. Najlepiej jeśli zwracana część znajduje się w oryginalnym opakowaniu TRW, w którym produkt regenerowany został zakupiony i jest oznaczona specjalną przywieszką z numerem części, która dołączona jest do nowego elementu.
W chwili obecnej program przekładni TRW Proequip obejmuje dwa typoszeregi przekładni kierowniczych przeznaczonych do układów kierowniczych ze wspomaganiem do samochodów ciężarowych i autobusów: TAS oraz THP.
W pojazdach europejskich stosowane są nowoczesne przekładnie śrubowo–kulkowe serii TAS (TAS 85, 86 i 87), zarówno w wersji jedno–, jak i dwuobwodowej, a także najnowsze modele przekładni THP/PCF charakteryzujące się między innymi lekką konstrukcją.
Przekładnia kierownicza TAS jest rozwiązaniem integralnym, łączącym w sobie mechaniczną przekładnię śrubowo–kulkową, hydrauliczny zawór rozdzielczy oraz tłok roboczy. Przekładnia kierownicza TAS umożliwia kierowanie pojazdem także w przypadku utraty siły wspomagania. Działa wówczas jak zwykła przekładnia mechaniczna.
Przekładnia TRW TAS, która jest w dalszym ciągu powszechnie używana, została zaprojektowana tak, by zapewniać świetny wynik dla momentu obrotowego i doskonałe działanie dla samochodów ze średnim i wysokim obciążeniem przedniej osi.
Układy wspomagania kierownicy typoszeregu THP stanowią najnowszą konstrukcję zintegrowanych hydraulicznych układów wspomagania kierownicy. Zintegrowany hydrauliczny układ wspomagania kierownicy oznacza, że skrzynia przekładniowa zawiera ręczny mechanizm kierowniczy, hydrauliczny zawór sterujący oraz hydrauliczny cylinder wspomagania – wszystko w jednym zwartym pakiecie.
Przekładnia nowej generacji, TRW THP, oferuje następujące korzyści:
• Zapewnia szybsze przełożenie ruchów kierownicy, co z kolei daje lepsze wyniki przy skręcie z osiągnięciem granicy obrotu kierownicy.
• Zmniejszone tarcie wewnętrzne przekładni poprawia reakcję przy powrocie do środkowego położenia kierownicy
• Opcjonalna funkcja pozytywnego wyczucia środka (Positive Centre Feel – PCF) poprawia wyczucie środkowego położenia przekładni kierowniczej bez wymuszania wysiłku związanego z kierowaniem podczas parkowania.
Nowością w ramach tego asortymentu jest stożkowa przekładnia kątowa wału wejściowego przekładni kierowniczych typu THP firmy TRW – dostępna pod numerem JSA5003
Przekładnia stożkowa jest mechanizmem, który umożliwia realizację funkcji wychodzących z wału wejściowego przekładni kierowniczej pod kątem 90° w odniesieniu do kolumny kierowniczej, a zatem pozwala na większą ilość zastosowań w istniejących typach pojazdów.
Przekładnia kątowa to zwarty zespół zamknięty w solidnej obudowie zawierającej wał wejściowy połączony z kolumną kierowniczą, oraz wał wyjściowy, który przenosi ruch na przekładnie kierowniczą za pośrednictwem sprzęgła.
Fakty w skrócie
• 1 numer części stożkowej przekładni kątowej- JSA5003 – pasuje do wszystkich przekładni kierowniczych typu THP firmy TRW.
• Pasuje do pojazdów DAF i Volvo wyposażonych w przekładnie typu THP.
Komentarze